شناسهٔ خبر: 28427 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزارش فرهنگی مميزی كتاب منتشر شد

گزارش فرهنگی «مميزی كتاب؛ سياست‌ها و راهكارها» منتشر شد. اين گزارش كه برگرفته از مطالعه‌ای علمی- مروری در منابع داخلی در حوزه «مميزی كتاب» است به بررسی پيامدها و آثار مميزی كتاب و پيشنهادهای اصلاح مميزی پرداخته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در حال حاضر اصلي ترين چالش حوزه نشر، نبود توافق ملي در حوزه مميزي است كه همواره موافقان و مخالفاني به همراه داشته است. ارائه مدلي كلي كه مورد توافق نسبي نويسندگان و ناشران و در مجموع مخالفان و موافقان باشد ضرورت دارد زيرا نبود اين مدل باعث شده مميزي در دولت به چالش تبديل شود.

گزارش فرهنگي «مميزي كتاب؛ سياست‌ها و راهكارها» ضمن پرداختن به سه ديدگاه موافقان، مخالفان و بينابيني درخصوص مميزي كتاب در ايران، پيامدها و آثار مثبت و منفي مميزي كتاب را بررسي كرده و پيشنهادهاي اصلاح مميزي در منابع بررسي شده را احصاء کرده است.

 

گزارش فرهنگی مميزی كتاب منتشر شد


اين گزارش توسط ليلا باقري،‌ عضو هيات علمي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تهيه شده است. گزارش فرهنگی، گزارشی است که به بررسی و تحلیل موضوعات، مسائل و پدیده‌های فرهنگی می‌پردازد که به صورت کارشناسی و با محتوای علمی نوشته می‌شود. رصد موضوعات فرهنگی روز و مسئله‌محور بودن از ویژگی‌های اصلی گزارش فرهنگی است. گزارش‌هایی که با این عنوان در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تهیه می‌شود ناظر بر مسائل و موضوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. به این معنا که روندها، مشکلات، راهبردها و سیاست‌های مربوط به موضوع برای بخش‌های مرتبط وزارت متبوع در محتوای این گزارش‌ها توصیف، توضیح و تبیین می‌شود.

نظر شما