شناسهٔ خبر: 28510 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شاعری که بازیگر شد

شمس لنگرودی شاعر ،نویسنده و پژوهشگر معاصر که در فیلم احتمال باران اسیدی ایفای نقش کرده است گفت: آمدنم به عرصه بازیگری اتفاقی نبود چراکه در 22 سالگی فیلم کوتاه بازی کردم و در سال های 1350 تا 1356 عضو کانون فیلم ایران بودم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، نشست رسانه ای و نقد و بررسی فیلم سینمایی احتمال باران اسیدی عصر دیروز سه شنبه پس از اکران این فیلم در کاخ جشنواره برج میلاد با حضور بهتاش صنایی ها کارگردان ، مریم مقدم نویسنده و بازیگر ، کامبوزیا پرتوی مشاور کارگردان ، ایرج رامین فر طراح صحنه و لباس ، محمدرضا جهان پناه فیلم بردار ، سمیرا برادری برنامه ریز و شمس لنگرودی ، پوریا رحیمی سام بازیگر برگزار شد.

صنایی ها که علاوه بر کارگردانی به همراه مریم مقدم نویسنده فیلم نامه احتمال باران اسیدی نیز است اظهار کرد: ایده شکل گیری این فیلم نامه خاطره ای از یک دوست در باره تنهایی بود که قصه ای ساده و لذت بخشی داشت.

وی در باره شعار این فیلم گفت: سینما جای شعار دادن نیست اما با توجه به اصراری که برای ارایه یک شعار تبلیغاتی بود تصمیم گرفتیم بخشی از دیالوگ فیلم را به عنوان شعار انتخاب کنیم.

کارگردان فیلم احتمال باران اسیدی ادامه داد: این فیلم منحصر به کاراکتر خودش است و به یک فیلم یا فیلم ساز خاصی تعلق ندارد ، در این اثر به مفهوم واقعی به فیلم مینی مال رسیدیم .

وی با بیان این که موسیقی فیلم احتمال باران اسیدی درخشان و تحمیل کننده حسی خاص بود خاطرنشان کرد: در این فیلم از ترکیب سازهای غربی و شرقی استفاده شده است.

شمس لنگرودی بازیگر نقش منوچهر در این فیلم با بیان این که از حدود 40 سال پیش فعالیت خود را در خلوت (شعر و ادب) آغاز کرده گفت: پس از این سالها بسیار خسته شدم و با احتیاط به عرصه سینما آمدم تا وارد فضای دیگری شوم .

وی خاطرنشان کرد: فضای سینما با خلوتی که سالها در آن بودم بسیار متفاوت است و بازی در فیلم احتمال باران اسیدی بار خستگی را از دوشم برداشت.

وی با بیان این که بازی در این فیلم فرصت خوبی برای او بود تصریح کرد: آمده ام تا حضورم در عرصه سینما تداوم داشته باشد. امیدوارم آنچه در شعر به دنبال آن هستم در کار سینما هم ارائه دهم.

پوریا رحیمی سام ، دیگر بازیگر این فیلم نیز که از هنرمندان عرصه تئاتر است ، گفت: این فیلم خبر خوبی برای تمام بازیگرانی بود که به رغم داشتن شایستگی پشت خط مانده بودند.

وی ادامه داد: اعتماد به نسل جوان می تواند تحولی را در بازیگری کشورمان ایجاد کند ، چراکه جوانان ما استعداد زیادی دارند.

وی با بیان این که بازیگران بسیار خوبی در شهرستان ها حضور دارند گفت: امیدوارم امثال بهتاش صنایی ها به این بازیگران مستعد فرصت خودنمایی بدهند.

سمیرا برادری برنامه ریز این فیلم نیز گفت: وقتی فیلم نامه را خواندم علاقه ام به آن نسبت به پدرم که تهیه کنندگی فیلم را بر عهده دارد بیشتر شد و لحظه به لحظه کار با همفکری بزرگانی که در کنار ما بودند پیش رفت.

وی تصریح کرد: علاقه ام به سمت سینمای مستقل کشیده شده و امیدوارم بتوانم در این عرصه موفق باشیم.

همچنین محمدرضا جهان پناه فیلمبردار احتمال باران اسیدی گفت: انتخاب لوکیشن ها برای داشتن تصویری خوب در این فیلم اهمیت زیادی داشت و توانستیم با نگاه های نزدیک عوامل فیلم به چارچوب درستی برسیم.

ایرج رامین فر طراح صحنه و لباس فیلم نیز اظهار کرد: پیش تر سابقه همکاری با صنایی ها را نداشتم و برای همکاری در این فیلم مردد بودم ، اما رفته رفته بسیار علاقه مند شدم چرا که مشورت ، بحث و گفت وگو برای موفقیت بیشتر فیلم در بین عوامل مختلف فیلم مشاهده می شد.

در خلاصه داستان فیلم احتمال باران اسیدی آمده است: منوچهر 60 سال سن دارد ، او بازنشسته اداره دخانیات است ولی از سر بیکاری همچنان هر روز به اداره می رود ، مادرش تا زنده بود آرزو داشت ازدواجش را ببیند در حالی که منوچهر حتی دوستی هم در زندگی نداشته ، خسرو ... 

سی و سومین جشنواره فیلم فجر از 12 بهمن آغاز شده و تا 22 بهمن ادامه دارد.

نظر شما