شناسهٔ خبر: 28605 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روزنامه‌نویس انگلیسی در صدر پرفروش‌های آلمان

ناشران آلمان با انتشار فهرست ۲۵ کتاب پرفروش آلمان در سال ۲۰۱۴، نشان دادند که توجه مردم بیش از همه به کدام آثار معطوف شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر به نقل از سایت ناشران آلمان، جوجو مویس روزنامه نگار و نویسنده ۴۵ ساله آلمانی که از سال ۲۰۰۲ به نوشتن رمان‌های عاشقانه می‌پردازد، در سال ۲۰۱۴ نه تنها در صدر رمان‌های پرفروش جلدکاغذی آلمان جای گرفت، بلکه جایگاه دوم را نیز اشغال کرد و کتاب سومش نیز به همین فهرست راه یافت.

خانم مویس از معدود نویسندگان بریتانیایی است که دو بار به عنوان برنده جایزه رمان‌های رمانتیک کشورش انتخاب شده است. او متولد لندن است و در ۱۰ سال اخیر روزنامه‌نگار «ایندیپندنت» بوده است.

او نخستین کتابش را سال ۲۰۰۲ منتشر کرد و از آن زمان به عنوان نویسنده تمام وقت به این کار پرداخته است.

مویس با کتاب «دور و کاملا نزدیک» در مکان نخست چارت پرفروش‌های اول جای دارد. در مکان دوم نیز کتاب دیگری از او با عنوان «یک نیمه کامل از سال» جای دارد و کتاب «یک مشت کلمه» نیز سومین کتاب او در میان پرفروش‌های آلمان است که در مکان پنجم جای گرفته است.

مکان سوم پرفروش‌های آلمان در اختیار جان گرین نویسنده آمریکایی قرار گرفت که با کتاب «نقص ستارگان ما» شهرتی جهانی به دست آورد. اما مکان چهارم به نویسنده سوئدی یوناس یوناسون اختصاص یافته که با «صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» چند سالی است کتاب پرفروش و محبوب آلمانی‌ها بوده است. ولفگانگ هرندورف با کتابی با عنوان «شیک» در مکان ششم جای دارد. آن گستویسن نیز با کتابی با عنوان «ما هم خواهریم» در مکان هفتم جای دارد و مکان بعدی به مری سیمسس با کتاب «تابستان بلوبری‌ها» تعلق گرفته است.

راشل جویس با کتابی با عنوان «سفر زیارتی غیرمحتمل هرولد فرای» در مکان نهم جای دارد و در مکان دهم مارک السبرگ با کتاب «فردا دیر است» قرار گرفته است.

جیلیان فیلن نویسنده آمریکایی با کتاب «دختر گمشده» در مکان دوازدهم و دن براون با «دوزخ» در مکان سیزدهم حضور دارد. کن فالت با «زمستان جهان» و تیمور ورمز نویسنده ترک-آلمانی با کتاب «او بازگشته است» نیز هنوز در این فهرست جای دارد.

در میان فهرست ۲۵ کتاب پرفروش آلمان در سال ۲۰۱۴،  انتشارات هولسبرینک گروپ بیشترین کتاب ها را راهی بازار کرده و ۹ عنوان از ۲۵ عنوان کتاب به این ناشر تعلق دارد.

نظر شما