شناسهٔ خبر: 28651 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تابلويی از گوگن گران‌ترين اثر هنری جهان شد

پل گوگن با تابلوی «دختران تيتان» به عنوان خالق گران‌ترين تابلوی نقاشی جهان شناخته شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ یک نقاشی که پل گوگن نقاش مشهور فرانسوی آن را از دو دختر کشیده است، به عنوان گران‌ترین تابلوی جهان شناخته شد. این تابلو که از سوی خانواده سلطتنی قطر به مبلغ 300 میلیون دلار خریداری شده، در سال 1892 با عنوان «کی ازدواج می‌کنی؟» کشیده شده است. این نخستین بار نیست که تابلویی در این حد از اهمیت توسط خانواده سلطنتی قطر خریداری می‌شود. تابلوی «ورق بازها» اثر پل سزان هم در سال 2011 توسط همین خانواده به قیمت 250 میلیون دلار خریده شده بود. در هرحال با قیمتی که برای این اثر هنری پرداخته شده، این تابلو گران‌ترین تابلوی جهان شد.

تابلوي گوگن.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این تابلو تا همین چند وقت پیش در موزه هنری بازل در معرض دید قرار داشت. اما موزه قطر که درآمد خوبی از فروش نفت دارد موفق شد تا این دلارها را وارد بازار نقاشی نیز بکند. آنها پیش از این تابلوهای مهمی چون تابلوی اندی وارهول با عنوان «مردان در زندگی او» را به قیمت 63.4 میلیون دلار و تابلوی مارک روتکو با عنوان «مرکز سفید» را به قیمت 72.8 میلیون دلار خریده اند. «دختری با یک پرنده» اثر پیکاسو نیز که مدت‌ها در گالری ملی لندن آویخته بود، اکنون در اختیار این کشور کوچک است.

گفته می‌شود خانواده سلطتی قطر قصد دارد همزمان با جام جهانی فوتبال 2022 که در این سرزمین برگزار می‌شود، این مجموعه را در معرض دید عموم قرار دهد.

پل گوگن (1848 تا 1903) از نقاشان پست‌امپرسونیست فرانسوی است که برای استفاده از رنگ‌های درخشانش شناخته می شود. آثار او الهام‌بخش نقاشان آوانگارد فرانسوی شد و پابلو پیکاسو و هنری ماتیس در کارشان از او الهام گرفته بودند. او از چهره‌های مهم جنبش سمبولیسم بود و علاوه بر نقاشی، مجسمه‌سازی و کارهای سرامیک نیز می کرد.  

نظر شما