شناسهٔ خبر: 28684 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیرهادی: «روباه» با بی‌تدبیری از آرای‌مردمی حذف شد

تهیه کننده «روباه» تاکید کرد فیلمشان از روز اول جشنواره آماده بوده و اگر در روز چهارم به نمایش درآمده تصمیم دبیرخانه فجر بوده که باعث شده «روباه» از آرای مردمی حذف شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روباه» با انتقاد از متولیان بخش آرای مردمی سی و سومین جشنوار فیلم فجر به خبرنگار مهر گفت: به صراحت اعلام می کنم مسئولان طرح جمع آوری آرای مردمی در خانه سینما درباره خروج این فیلم از گردونه آرای مردمی بی تدبیری کردند. ما در سینماهای مردمی به وضوح شاهد هستیم که مخاطب با «روباه» ارتباط برقرار می کند.

محمد پیرهادی درباره روند اجرای طرح آرای مردمی توسط خانه سینما عنوان کرد: بر اساس اظهارنظر مسئولان برگزاری آرای مردمی در خانه سینما، این ادعا وجود دارد که طبق آیین نامه فیلم هایی که از روز چهارم جشنواره اکران خود را آغاز می کنند در آرای مردمی لحاظ نمی شوند و مدعی هستند که این مطلب را به مسئولان برگزاری جشنواره سی و سوم فیلم فجر نیز اعلام کرده اند.

وی افزود: براساس این ادعا به دلیل اکران «روباه» از روز چهارم جشنواره، این فیلم از دایره محاسبات آرای مردمی حذف شده است. البته من به عنوان تهیه کننده سینما دلخوری و ناخرسندی خود و عوامل فیلم را از این موضوع به مسئولان برگزاری جشنواره اعلام کردم.

پیرهادی با اشاره به این مطلب که برنامه ریزی اکران فیلم«روباه» در جدول برنامه ریزی به هیچ عنوان دست آنها نبوده است، گفت: صاحبان فیلم اختیار و به عبارت بهتر تصمیمی مبنی بر اینکه این فیلم سینمایی در چه روزی از جشنواره اکران شود، نداشتند و آنچه در جدول برنامه ریزی درج شده بود براساس برنامه ریزی انجام شده توسط مسئولان برگزاری جشنواره بود.

مسئولان درخواست نمایش «روباه» در مراسم افتتاحیه را داشتند

این تهیه کننده سینما در پاسخ به اینکه آیا آماده نبودن «روباه» نمایش آن را به روز چهارم انداخته است؟ عنوان کرد: فیلم سینمایی «روباه» طبق تعهدی که به جشنواره فیلم فجر داشتیم تحویل داده شد و شاهد این ادعا هم درخواست مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر مبنی بر نمایش این فیلم در مراسم افتتاحیه است. درخواست مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر مبنی بر نمایش این فیلم در مراسم افتتاحیه نکته ای است که برای اولین بار مطرح می کنم و این درخواست حکایت از آماده بودن فیلم را دارد بنابراین بهانه آماده نبودن فیلم «روباه» برای نمایش آن روزهای نخست جشنواره را از اساس نمی پذیرم.

تهیه کننده فیلم سینمایی«نام ها» در پاسخ به این پرسش که اعتراض به خروج این فیلم از آرای مردمی به کجا رسید؟ گفت: طی صحبت هایی که با مسئولان برگزاری جشنواره سی و سوم فجر داشتم آنها هم نسبت به رفتار برگزارکنندگان داوری آرای مردمی معترض بودند.

از واکنش های جدی پرهیز کردم

وی تصریح کرد: به هر تقدیر من به عنوان تهیه کننده فیلم «روباه» به این دلیل که فضای برگزاری جشنواره فیلم فجر آرامش بیشتری داشته باشد از واکنش های جدی پرهیز کردم. البته ناگفته نماند که بالا رفتن فیلم دیگر همکارانم در آرای مردمی مرا خوشحال می کند چراکه این فیلم ها هم متعلق به دیگر همکاران سینمایی است و موفقیت آنها در آرای مردمی موفقیت سینما محسوب می شود و همه ما از همین خانواده هستیم.

پیرهادی یادآور شد: با این اوصاف مساله ای که به آن اعتراض دارم، مشخصا برگزارکنندگان آرای مردمی هستند. راکه امکان ارزیابی فیلم «روباه» از نگاه تماشاگر را گرفتند. برای ما مهم بود که بدانیم مخاطبان چه نگاهی به این فیلم دارند و چه سطحی از انتظار مخاطب را توانسته‌ایم برآورده کنیم اما خروج «روباه» از گردونه قضاوت مردمی این امکان را از تیم تولید و به ویژه بهروز افخمی کارگردان گرفت.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: امیدوار هستم مسئولان مربوط به اجرای آرای مردمی برای انجام این مهم در سال های آینده درایت به خرج دهند تا دیگر دلخوری هایی از این دست پیش نیاید و حق کسی ضایع نشود.

مخاطب با «روباه» ارتباط برقرار می کند

پیرهادی در پاسخ به اینکه آیا عمدی در کار بوده است؟ گفت: کلمه عمد را نمی توانم به کار ببرم چراکه این بخش به دلیل حسیاست های بالایی که دارد از حواشی بسیاری نیز برخوردار است بنابراین به جای کلمه عمد از لغت بی تدبیری استفاده می کنم. به صراحت اعلام می کنم مسئولان طرح جمع آوری آرای مردمی در خروج این فیلم از گردونه آرای مردمی بی تدبیری کردند و نبود هماهنگی های لازم بین برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر از یک سو و خانه سینما از سوی دیگر باعث بروز چنین اتفاق هایی شده است.

تهیه کننده فیلم «روباه» در پایان درباره بازخورد تماشارگران از دیدن این فیلم سینمایی گفت: در سینماهای مردمی به وضوح شاهد هستم که مخاطب با «روباه» ارتباط برقرار می کند.

نظر شما