شناسهٔ خبر: 28746 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطره نگاری انقلاب با نگاهی به آثار محسن کاظمی در سرای اهل قلم

نشست «خاطره نگاری انقلاب با نگاهی به آثار محسن کاظمی» روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه با حضور محسن کاظمی، سعید علامیان و علی اله سلیمی از ساعت ۱۴در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، محسن کاظمی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران از فعالان عرصه خاطره نگاری و تاریخ شفاهی به شمار می رود. کاظمی به سال ۱۳۴۸ در تهران زاده شد. پس از اخذ دیپلم در رشته اقتصاد در دانشگاه علامه طباطبائی پذیرفته شد و درجه کارشناسی اش را اخذ کرد.

وی در سال ۱۳۷۴ به عنوان وقایع نگار به هئیت معارف جنگ ارتش پیوست و تا سال ۱۳۷۷ در آنجا فعالیت داشت و سلسله گزارشهایی از سفرهای میدانی آن تهیه کرد. قسمتی از این گزارشها تحت عنوان یادداشتهای سفر شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۷۸ انتشار یافت.

او از سال ۱۳۷۴ با دفتر ادبیات انقلاب اسلامی به همکاری پرداخت و گفتگوها و مصاحبههایی بدیع با شخصیتهای سیاسی و مبارز انجام داد. از وی گزارشها و مقالات بسیاری در جراید و نشریات منتشر شدهاست. برخی نوشتهها و مقالات تحقیقی وی در همایشها و نشستهای تخصصی ارائه شدهاست.از ویژگیهای آثار وی میتوان به نثر ساده و روان و محققانه اشاره کرد.

کتابهای «سالهای بیقرار»، «احمد احمد»، «خاطرات مرضیه حدیدچی دباغ»، «خاطرات عزت شاهی» و «یادداشتهای سفر شهید صیاد شیرازی»از کتابهای این نویسنده پژوهشگر است.

نشست «خاطره نگاری انقلاب با نگاهی به آثار محسن کاظمی» در سرای اهل قلم برگزار می شود.

نظر شما