شناسهٔ خبر: 28798 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار کتابی که ثابت می‌کند عشق خداست

کتاب «عشق خداست» نوشته اکنات ایسواران با ترجمه شهرام نقش تبریزی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این کتاب با عنوان اصلی «Love is God» در سال ۲۰۰۵ توسط خانه انتشارات جیکو منتشر شده است. اکنات ایسواران نویسنده این اثر، متولد سال ۱۹۱۰ در هند است که در آمریکا زندگی می کرد و در سال ۱۹۹۹ درگذشت. او در سال ۱۹۶۱ مرکز مدیتیشن کوه آبی را در برکلی کالیفرنیا بنیان گذاشته است.

ایسواران ۲۷ کتاب نوشته که بعد از چاپ به ۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است. این محقق، حدود ۴۰ سال آثار عرفانی کلاسیک جهان را تدریس و درباره آن ها سخنرانی کرده است. کتاب «خدا عشق است» برگرفته از سخنانی است که در کلاس های مراقبه برای چند تن از شاگردانش ایراد کرده است. این سخنان در جمع نزدیک ترین شاگردان اکنات ایسواران بیان شده است.

در هندوستان که مذهب طی هزاران سال نوعی هنر یا مهارت و حتی نوعی علم به شمار می رفت، متن کوچکی درباره راه عشق وجود دارد که عارفان همه سرزمین ها آن را گران بها خواهند یافت. چون کاملا عاری از تعصب است. این متن، بخشی از «باگود گیتا» عزیرترین کتاب هندی هاست.

کتاب بعد از توضیحاتی درباره نویسنده و مقدمه، با «راه عشق» فصل دوازدهم از کتاب باگود گیتا آغاز می شود و پس از این بخش است که ۴ فصل اصلی کتاب با عناوین راه عشق، ذهن آرام، صورت های عشق و برنامه هشت وجهی درج شده است

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

امروز، پس از سال ها تمرین این نگرش، دیگر چیزی مرا درباره مرکز مراقبه مان ناراحت و نگران نمی کند. اکنون شکی ندارم کاری که عاری از خودخواهی و خودمحوری باشد در بلندمدت با کامیابی قرین خواهد بود، هر چند که لازمه آن درایت، تدبیر، به کار گرفتن قوه تشخیص، و تلاشی فراوان و دلسوزانه است.

چنین اعتقادی نباید بر ایمانی کور حمل شود. این اعتقاد، از رهگذر سال ها آزمایش به سراغم آمده است. ابتدا که تمرین مراقبه را شروع کرده بودم، هر چند که الگوی مادربزرگ و مهاتما گاندی را پیش چشم داشتم، ولی خودبه تجربه به این حقایق پی نبرده بودم. مراقبه من عمیق تر که شد، باید تصمیمات دشواری درباره زندگی ام می گرفتم. در چنین مواقعی، حتی زمانی که چندان خوشایند طبعم نبود، از نگاه خودم بهترین گزینه را انتخاب می کردم و گاهی نیز پیش می آمد که مانند بیش تر انسان های معمولی، تصمیم نادرستی می گرفتم و عواقب رنجبارش را نیز تحمل می کردم...

این کتاب با ۱۹۷ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۹ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما