شناسهٔ خبر: 28804 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دبیر علمی سی‌و‌دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

«دانشنامه تهران» مدخل‌های بسیار دقیق و محققانه‌ای دارد/چرا کمیت فدای کیفیت می‌شود؟

دبیر علمی سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره ویژگی‌های «دانشنامه تهران» گفت: کتاب دو جلدی «دانشنامه تهران» که برگزیده کتاب سال شد، ویژگی‌های بسیار مطلوبی دارد و در آن مدخل‌ها بسیار دقیق و محققانه انتخاب شده و افزون بر پژوهش‌های مستند از پژوهش‌های میدانی نیز برخوردار است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، درباره‌ی کمرنگ بودن کتاب‌های تاریخی و سیاسی در جایزه کتاب سال گفت: متاسفانه در حوزه علوم اجتماعی و سیاسی کتاب برگزیده‌ای نداشتیم اما در حوزه کتاب‌های تاریخی و ایران‌شناسی کتاب دو جلدی «دانشنامه تهران» برگزیده شد.

دبیر علمی سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: کتاب دو جلدی «دانشنامه تهران» ویژگی‌های بسیار مطلوبی دارد و در آن مدخل‌ها بسیار دقیق و محققانه انتخاب شده و کتاب علاوه بر پژوهش‌های مستند از پژوهش‌های میدانی نیز برخوردار است.

مهدوی‌راد درباره کتاب‌های حوزه انقلاب نیز که برگزیده‌ای در کتاب سال نداشت، اظهار کرد: باید در این حوزه یک آسیب‌شناسی انجام شود که این کمیت هول‌انگیز انتشار کتاب که به رقمی در حدود 23 هزار اثر در سال رسیده، چرا کمتر دارای کیفیت هستند و دلیل آن چیست که در این چرخه کمیت فدای کیفیت شده است. ضمن این‌که در برخی حوزه‌ها با وجود رقم بالای آثار منتشر شده، حتی از یک عنوان کتاب مطلوب و مفید محروم مانده‌اند.

نظر شما