شناسهٔ خبر: 28986 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سخنان ایوبی خطاب به بولتن‌نویسان و 2 کارگردان فجر

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: یک جشنواره ملی سینمایی در شان نام مشهد به زودی در مشهد تاسیس خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ حجت الله ایوبی که شامگاه 26 بهمن ماه در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در محل سالن شهید اصغرزاده مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: این جشنواره در قدم اول ملی خواهد بود اما به زودی رنگ و بوی بین‌المللی به خود خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مردم خراسان از سینماروترین مردم کشور هستند و خدا را شاکرم که مردم این خطه سینما را دوست دارند و خرسندم از کسانی که زمینه اجرای این جشنواره در شهر مشهد را فراهم کردند.

رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: برگزاری جشنواره باشکوه حق مردم خراسان است و همانطور که سیمرغ از خراسان برخاسته است همه ما مدیون خراسان هستیم و هرچه داریم از خراسان، سرزمین خورشید و سرزمین شمس الشموس است.

ایوبی در ادامه مطرح کرد: اینکه مطالبه‌ی برگزاری این جشنواره در مشهد وجود دارد اتفاق خوبی است و به قول استاد محمدعلی موحد اگرچه حسادت بد است، اما باید در عرصه فرهنگ حسود بود و از ما مسئولان خواست تا به این مطالبات تن بدهند که ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی افزود: این مطالبه باید نسبت به همه مسئولین و دستگاه‌ها صورت بگیرد تا ان شاالله شاهد حل مشکلات موجود در این زمینه باشیم و با ورود شهرداری‌ها و بخش خصوصی به سمتی حرکت کنیم که دیگر مشکلات مرسوم در این زمینه را شاهد نباشیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: امیدوارم این جشن بزرگ سینمای ایران نقد و بررسی منصفانه و دلسوزانه شود تا زمینه برای رفع مشکلات این عرصه فراهم شود نه اینکه با ذره‌بین به دنبال مشکلات و اتفاقات جزئی حرکت کنیم.

ایوبی اضافه کرد: می‌خواهم به بولتن‌نویس‌ها بگویم که شما چند سال تلاش کردید که سینما نباشد اما می‌بینید که هست و خواهد بود و همواره نقشش را در دفاع از ارزش‌های دینی بازی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ما مشکلی با بزرگان نداریم زیرا «با کریمان کارها دشوار نیست» اما متاسفانه عده‌ای هستند که به عمد می‌خواهند برای مجموعه سینما مشکل ایجاد کنند، حال آنکه امروز سینمای ما سری در بین سرها دارد و به همین دلیل ما باید قدر آن را بدانیم و شرایط را برای رشد آن فراهم کنیم زیرا این سینما ریشه‌دار است و چون ریشه دار است حتما به آنجا که باید، خواهد رسید.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر فرزند برومند انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما کمک کند تا دین‌مان را به این عرصه ادا کنیم.

ایوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان عبدالحسن برزیده در خصوص عذرخواهی رئیس جمهور به دلیل واقعه مزار شریف گفت: اگر بنا بر عذرخواهی باشد رهبران دولت‌های اروپایی که حامی طالبان بودند باید از مردم عذرخواهی کنند، چون جناب آقای دکتر روحانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت بودند و همچنین مسئولین وقت با هدایت مقام معظم رهبری حرکت بزرگی را انجام دادند به گونه‌ای که عده‌ای از مسئولان افغانستان آمدند و عذرخواهی کردند و پیکرهای پاک شهیدان ما را در اوج عزت به ما تحویل دادند.

وی همچنین خطاب به ابوالحسن داودی کارگردان «زادبوم» گفت: خوشحالم که بر خلاف کسانی که نمی‌خواستند فیلم بسازی و دیده شوی هم فیلم ساختی و هم دیده شدی و هم پاداش صبرت را در سالیانی که فیلم نساخته بودی با موفقیت «رخ دیوانه» گرفتی.

 

واکنش ایوبی به نقدهای غیرمنصفانه

همچنین حجت‌الله ایوبی در خصوص نقد صداوسیما به جشنواره فیلم فجر گفت: عده‌ای هنوز در صداوسیما با سینما مخالف هستند.

رئیس سازمان سینمایی کشور که در حاشیه مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: من معتقدم که آنچه از صداوسیما در خصوص جشنواره فیلم فجر پخش شد، نقد صداوسیما نبود زیرا با شناختی که از مدیریت جدید و جناب آقای دکتر سرافراز دارم، معتقدم چنین رویکردی بعید است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه هنوز حلقه‌ای در صداوسیما باقی مانده است که با سینما مخالف است و در 17 ماه گذشته بسیار نقدهای غیرمنصفانه‌ای کرده‌اند ولی ما تاکنون در خصوص آن‌ها سکوت کرده‌ایم.

ایوبی تصریح کرد: خیلی جای تاسف دارد برای ما که جشن بزرگ جشنواره فجر را این طیف باقی مانده در صداوسیما زیر سوال می‌برد و این در حالی است که در تمام دنیا صداوسیما کمک سینماست و در اینجا هم امیدواریم از این به بعد کمک باشد چون تاکنون نبوده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص علت عدم اکران برخی از فیلم‌ها در مشهد نیز اظهار کرد: در همه جا مشکلاتی از این قبیل وجود دارد ولی ما باید تلاش کنیم تا با همکاری بخش‌های مختلف و نهادهای تاثیرگذار این مشکلات را حل کنیم که در مشهد نیز ان شا الله همه همراه هستند و مشکلی نخواهیم داشت.

نظر شما