شناسهٔ خبر: 29026 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با وزارت علوم در انتخاب روسا

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در خصوص روسای معرفی شده از سوی وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا هدفش همکاری با دولت است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامعلی حداد عادل در حاشیه جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه الزهرا گفت: اخبار و مصوبات جلسات شورای تحول  علوم انسانی که هر دو هفته یک بار برگزار می شود بر روی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد و امروز صدمین جلسه شورای تحول علوم انسانی است و نزدیک به ۲۰ رشته درسی برنامه آنها تصویب شده و برنامه های بعدی شورا تالیف کتاب و آئین نامه های جدید برای این رشته ها است.

رئیس شورای تحول علوم انسانی در خصوص تحقق انتظارات مقام معظم رهبری در حوزه علوم انسانی گفت: فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب توقعات و انتظارات مقام معظم رهبری است.

حداد عادل در خصوص تجربه دانشگاه تک جنسیتی گفت: دانشگاه تک جنسیتی را ناموفق نمی دانم و به نظر من مشکلی وجود ندارد و در دانشگاه الزهرا به عنوان یک تجربه اول و جاری با یک نقص خاص مواجه نیستیم و  صحبت هایی که در خصوص دانشگاههای تک جنسیتی صورت می گیرد بیشتر سیاسی بوده و کارشناسی نیست.

وی  در خصوص جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بررسی صلاحیت روسای دانشگاههای معرفی شده به شورا گفت: اگر در دستور کار شورا باشد وارد بررسی آن خواهیم شد.

عضو سابق هیات امنای دانشگاه الزهرا در پاسخ به سئوال مهر در خصوص رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی  و اسامی معرفی شده برای تصدی ریاست دانشگاهها گفت: عقاید افراد در خصوص یکدیگر متفاوت است و البته رای ها در شورای عالی انقلاب هم مخفی است اما این شورا قصد همکاری با وزارت علوم را دارد.

حداد عادل در خصوص بررسی بودجه سال ۱۳۹۴ در مجلس گفت: در روند بررسی بودجه ۹۴ نگرانی خاصی وجود ندارد و فضای مجلس برای همکاری با دولت در بخش های مختلف بویژه بودجه خوب است و از کمیسیون تلفیق خبر دارم که با دقت و کارشناسانه در حال رسیدگی بودجه هستند و دولت نیز از عملکرد کمیسیون تلفیق راضی است و فضای همکاری بین دولت و مجلس در لایحه بودجه محسوس است و بنا بر این است که همکاری شود و فضای کاری بسیار دلگرم کننده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص بودجه آموزش عالی و داتشگاهها و همچنین گلایه برخی از روسای دانشگاهها از کمبود بودجه تصریح کرد:  همه از کمبود بودجه در بخش های مختلف بودجه گله دارند و در این شرایط هر جا بروید این کمبودها وجود دارد اما تلاش این است که تصمیماتی خوب و بهینه اتخاذ شود اما همه از محدودیت ها خبر داریم.

نظر شما