شناسهٔ خبر: 29028 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

الزام کتابفروشی‌ها به اخذ مجوز از وزارت ارشاد به جریان افتاد

سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد از به جریان افتادن موضوع الزام کتابفروشی‌ها به اخذ مجوز از این وزارتخانه در دفتر مذکور خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همایون امیرزاده سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از به جریان افتادن موضوع اجرایی شدن الزام کتابفروشی‌ها به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: بررسی آئین‌نامه نحوه تاسیس و صدور مجوز و نظارت بر فعالیت کتابفروشی‌ها به منظور استفاده کتابفروشان از مزایای بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم از روز گذشته (۲۷ بهمن) آغاز شد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون مجوزی برای صدور پروانه فعالیت به کتابفروشی‌ها نداشت و شعب امور مالیاتی هم بر همین اساس نسبت به اخذ مالیات مربوطه از این واحدهای صنفی عرصه فرهنگ، اقدام می‌کردند.

سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از آنجا که مطابق قانون تصریح شده که تنها موسسات فرهنگی که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود، طق توافق سه‌جانبه بین وزارت ارشاد، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و سازمان امور مالیاتی، مقرر شد که برای حل مشکل مالیاتی فعالین این صنف، پروانه فعالیت آنها را وزارت ارشاد صادر کند.

وی افزود: بر این اساس بررسی‌های مقدماتی صورت گرفته و روز گذشته یک اتاق فکر در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صاحبنظران این عرصه در حوزه نشر و فروش کتاب، تشکیل شد و این موضوع به صورت جدی در دستور کار این دفتر قرار گرفت و به زودی نحوه مراجعه کتابفروشان برای اخذ پروانه فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته امیرزاده، از این پس هر کتابفروشی که بخواهد از معافیت مالیاتی بهره‌مند شود، حتماً باید نسبت به اخذ مجوز از وزرت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کند و در آئین‌نامه در دست تدوین در همین رابطه هم کتابفروشان در بخش «فعالیت‌های فرهنگی» جای داده شده‌اند و لذا برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی مربوطه، باید نسبت به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

نظر شما