شناسهٔ خبر: 29044 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخشش سینمای ایران در هند

جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور در حالی به کار خود پایان داد که سینمای ایران در این دوره از رقابت‌ها سه جایزه را از آن خود کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ هفتمین دوره از جشنواره فیلم جیپور با اعلام اسامی برندگان این دوره از رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

سینمای ایران در جشنواره امسال بسیار قوی ظاهر شد و توانست سه جایزه اصلی این جایزه را از آن خود کند. برگزارکنندگان این جشنواره اولین جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای خود را به «مجید مجیدی»، فیلمساز برجسته کشورمان اعطاء کردند.

«نهد کیشور جلانی»، مدیر بازار فیلم جشنواره جیپور پیش از برگزاری جشنواره در رابطه با این جایزه گفت: این اولین جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای است که در سطح بین‌الملل اعطاء می‌شود که امسال آن را به «مجید مجیدی»، فیلمساز ایرانی اعطاء خواهیم کرد. او بیش از همه برای استفاده گروهی از بازیگران جهانی شهرت دارد.

 شهرت دیگر او به خاطر وجود فیلم «بچه‌های آسمان» در کارنامه کاری‌ این فیلمساز است. بنا بر این گزارش، شتر طلایی بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش آثار سینمایی نیز برای فیلم «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی «جمشید محمودی» اعطاء شد.

مرتضی غفوری نیز برای «چند متر مکعب عشق» جایزه بهترین فیلمبرداری را گرفت. همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد این دوره از جوایز برای دو فیلم سینمایی «امروز» و «میهمان داریم» به «پرویز پرستویی» رسید. بنا بر این گزارش، امسال از سینمای ایران فیلم «قاعده تصادف» به کارگردانی «بهنام بهزادی» در جشنواره به نمایش درآمد.

نظر شما