شناسهٔ خبر: 29116 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سه کتاب پر مخاطب سید مهدی شجاعی تجدید چاپ شد

انتشارات نیستان چاپ شانزدهم کتاب «از دیار حبیب»، چاپ چهل و دوم «کشتی پهلو گرفته» و چاپ هشتم «آسمانی‌ترین مهربانی» را وارد بازار کتاب کرده است.

انتشارات نیستان به تازگی دست به تجدید چاپ سه کتاب بسیار پرمخاطب سید مهدی شجاعی زده است. این انتشارات چاپ شانزدهم کتاب «از دیار حبیب»، چاپ چهل و دوم «کشتی پهلو گرفته» و چاپ هشتم «آسمانی‌ترین مهربانی» را وارد بازار کتاب کرده است.

«از دیار حبیب»، رمانی است کوتاه که گوشه‌هایی از زندگی حبیب بن مظاهر یار سالخورده ی حضرت سیدالشهدا(ع) را به تصویر می‌کشد؛ البته قسمت اعظم آن، به شهادت حبیب در کربلا اختصاص دارد و وصف عشق و شیدایی او به امام زمانش. داستان از زاویه دید دانای کل روایت می‌شود و به ده بخش تقسیم شده است. داستان از جایی آغاز می‌شود که حبیب بن مظاهر و میثم تمّار در ملاقاتی، مقابل چشم عده ای از مردم، هر یک از عاقبت کار آن دیگری و چگونگی شهادتش خبر می‌دهند و از هم جدا می‌شوند و …

«کشتی پهلوگرفته»، پرفروش‌ترین اثر سید مهدی شجاعی و هم‌چنین پرتیراژترین کتاب ادبیات داستانی ایران – طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ششصدهزار – ، ضمن مروری بر نقاط عطف حیات حضرت فاطمه ی زهرا(س)، روایت مصائب زندگی ایشان از زبان اطرافیانشان و نیز شخص خودشان است. در واقع می‌توان گفت این کتاب مرثیه ای است منثور از زبان و دل صاحبان عزای فاطمی.

کتاب از 14 فصل تشکیل یافته و راوی اول شخص در هر کدام از فصول، یکی از وابستگان حضرت فاطمه (س) هستند؛ فصل اول حضرت رسول، فصل دوم حضرت خدیجه (س)، فصل سوم خود حضرت زهرا (س)، فصل چهارم حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، فصل پنجم امام حسن (ع)، فصل ششم امام حسین (ع)، فصل هفتم مجدداً حضرت زهرا (س)، فصل هشتم حضرت زینب (س)، فصل نهم فضّه، فصل دهم حضرت ام کلثوم (س)، فصل یازدهم اسماء، فصل دوازدهم برای بار سوم حضرت فاطمه (س)، فصل سیزدهم مجدداً حضرت امیر (ع) و فصل چهارم از زبان آسمان روایت می‌شود.

کتاب «آسمانی ترین مهربانی» مجموعه‌ای است از احادیث قدسی و نبوی و سخنان معصومین علیهم السلام درباره ی حضرت جواد الأئمه (ع) که توسط سید مهدی شجاعی جمع آوری شده است. برای سهولت کار خواننده، منبع هر حدیث یا روایت ذیل مطلب همراه با توضیح (در صورت نیاز) درج شده است. بخش‌های پایانی کتاب اختصاص دارد به ذکر چند نمونه از نامه‌هایی که امام جواد به افراد مختلف نوشته اند، مشخصات ظاهری امام، نام‌ها و کنیه‌ها و القاب حضرت، زیارت نامه ی حضرت جواد به نقل از سید بن طاوس به همراه ترجمه و در آخر چند حدیث از سخنان گهربار امام آمده است.

«از دیار حبیب»و «کشتی پهلو گرفته» با همان طراحی جلد قبلی و «آسمانی‌ترین مهربانی» این بار با طراحی جلدی متفاوت نسبت به قبل وارد بازار کتاب شده است که کار این طراحی جدید را فرزاد دایمی‌انجام داده است.

نظر شما