شناسهٔ خبر: 29289 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

غبار تکفیری ها مضمون یک نمایش در تالار وحدت

عوامل نمایش غبار در نشست خبری این نمایش از مضمون آن که به مسئله تکفیری ها در منطقه اختصاص دارد سخن گفتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، نشست خبری نمایش غبار به کارگردانی محمدرضا مداحیان دیروز، یکشنبه 3 اسفند در سالن تجربه مجموعه فرهنگی حافظ برگزار شد. 

در ابتدای این نشست عرفان خداپرست تهیه کننده این نمایش با بیان این جمله که بیش از چهارماه است که درگیر این پروژه هستیم گفت: مسئله تکفیری ها در منطقه باعث شد به فکر بیافتیم ، به نظرم این کار به لحاظ حجم دکور و جلوه های ویژه و بازیگر کار فاخری باشد و یکی از رویدادهای خوب فرهنگی در سال 93 محسوب می شود . 

در ادامه محمدرضا مداحیان کارگردان نمایش غبار با بیان اینکه سازمان فرهنگی و هنری بشارت نگاهی کاملاً فنی به تولید یک نمایش با کیفیت بالا داشته و برای تحقق چنین امری سرمایه گذاری خوبی بر روی ابزار مؤثر نمایش یعنی بازیگر انجام داده گفت: بازیگران قدرتمند تئاتر همچون جهانگیر الماسی، محمد ساربان، میرطاهر مظلومی، سیروس کهوری نژاد و... برای همکاری به این نمایش دعوت شدند 

وی گفت : با نمایشنامه ای مواجهیم که نویسنده آن انوش معظمی، بازیگر شناخته شده تئاتر و تلویزیون است و برای نگارش این نمایشنامه پژوهشی مستند و دامنه دار را به انجام رسانده است.

مداحیان افزود: نکته حائز اهمیت اینکه در اجرای این نمایش برای نخستین بار گروه توانست بدون واسطه و مستقیم با تهیه کننده وارد مذاکره شده و قرارداد منعقد کند که پیش از این شاهد چنین اتفاقی نبودیم و با ورود یک واسطه، معمولاً کل بودجه برای ارتقای کیفی روند تولید نمایش صرف نمی شد. 

مداحیان تأکید کرد: از جمله نکات ویژه این نمایش حضور صابر خراسانی، شاعر دینی و انقلابی در نقش راوی ـ بازیگر است که با بیان گرم و صمیمی خود، روایتگر هر کدام از مقاطع تاریخی نمایش خواهد بود که قطعاً بر جذابیت بیشتر نمایش خواهد افزود. 

در ادامه این نشست صابر خراسانی از بازیگران این نمایش گفت: دومین کار تئاتری است که در آن حضور دارم و احساس می کنم تئاتر خیلی به فضای شعر و صحنه کمک می کند .

وی ادامه داد: دوستان تاکید داشتند که وسط کار شعر گنجانده شود ، کار سخت است و با روزی هشت ساعت تمرین مواجهیم، معتقدم چون کار به نام حضرت صدیقه کبری (س) است قطعا کار خوبی خواهد بود و امیدوارم بتوانم در این کار تاثیرگذار باشم. 



غبار کاملا عاری از شعارزده گی است 

در ادامه این نشست میرطاهر مظلومی از بازیگران نمایش با بیان اینکه غبار یک نمایش آیینی است گفت: این کار کاملا عاری از شعار زد گی بوده و با ظرافت های زیادی همراه است و فراز و فرودهای دراماتیک زیادی دارد، در بستر این نمایش طراحی دقیقی وجود دارد و روی تک تک پرسوناژها برای رسیدن به نقطه مشترک کار شده است. 

جهانگیر الماسی بازیگر این نمایش نیز گفت: عوامل کار برای من مهم است و این مسئله در این گروه وجود دارد. 

وی درباره مضمون این نمایش توضیح داد: غبار دارای فضایی نامعین و نامشخص مانند برزخ است و به مسئله تکفیری ها می پردازد. 

نمایش «غبار» به نویسندگی انوش معظمی و کارگردانی محمدرضا مداحیان، تولید سازمان فرهنگی و هنری بشارت، به مناسبت ایام فاطمیه(س) از پنجم اسفندماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. 

نظر شما