شناسهٔ خبر: 29314 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«۵۰ سایه گری» دوباره صدرنشین شد

اکشن دلهره‌آور «۵۰ سایه گری» برای دومین هفته متوالی صدرنشین جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ این فیلم در حالی با یک فروش 23 میلیون دلاری این مقام را از آن خود کرد که مراسم اسکار توجه مردم آمریکا را به خود جلب کرده بود. اما کارشناسان «50 سایه گری» به این دلیل دوباره صدرنشین جدول گیشه نمایش شد که هیچ فیلم مطرحی این هفته به روی پرده سینماهای آمریکا نرفت و همه چز تحت تاثیر مراسم اسکار قرار داشت.

کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی به دلیل برگزاری مراسم اسکار و توجه عمومی مردم به آن، ترجیح دادند فیلم پرسر و صدای جدیدی را روانه پرده سینماها نکنند. «۵۰ سایه گری» در 10 روز اول نمایش خود در حدود 3 هزار و 300 سالن سینمای آمریکا و کانداد فروش کلی 130 میلیون دلار دست پیدا کرده است.

 طی هفته‌ای که گذشت رقم فروش این فیلم 73 درصد نسبت به هفته قبل تنزل پیدا کرد. این درحالی است که نمایش عمومی این فیلم با اعتراض تعدادی از سازمان‌ها و انجمن‌های اجتماعی و مدافع حقوق خانواده با اعتراض روبه‌رو شده است.

دومین فیلم جدول «تیزمن: مأمور مخفی» محصول کمپانی فوکس قرن بیستم بود که با فروشی 17.5 میلیون دلاری در این ردیف جای گرفت. این فیلم بعد از 10 روز به فروش کلی 67 میلیون دلاری دست پیدا کرده است. انیمیشن خانوادگی و ماجراجویانه فیلم «اسفنج بابی» با فروشی 15.5 میلیون دلاری مقام سوم جدول را از آن خود کرد. فروش کلی این محصول کمپانی پارامونت به 125 میلیون دلار رسیده است.

دو فیلم بعدی جدول گیشه سینماهای آمریکا؛ محصولات تازه سینمایی هستند. ردیف چهارم جدول را محصول جدید کمپانی والت‌دیزنی به نام مک‌فارلند، یو اس ای از آن خود کرد. این فیلم با فروش 11 میلیون دلاری به این مقام رسید. پنجمین فیلم جدول داف که یک محصول مستقیم سینمایی است. این فیلم هم در سه روز اول نمایش خود 10.5 میلیون دلار فروش کرد.

نظر شما