شناسهٔ خبر: 29320 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصمیم‌گیری درباره مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران در هفته آینده

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایرانیان ضمن اشاره به استقبال از آثار ایرانی در نمایشگاه کتاب دهلی گفت: هفته آینده پیرامون مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ امیر مسعود شهرام‌نیا مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایرانیان در درباره حضور ایران در نمایشگاه کتاب دهلی آن را مثبت و خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه آقای هوشنگ مرادی کرمانی از نویسندگان کشورمان حضور داشتند و طی سه روز حضور در این نمایشگاه در برنامه‌های جنبی هم شرکت داشت.

وی افزود: آقای کرمانی مورد استقبال فارسی زبانان قرار گرفت، حتی بسیاری از آثار ایرانی حاضر در غرفه‌های ایران نیز با استقبال فارسی زبانان حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت.

 وی در پاسخ به این سوال که نمایشگاه بین‌المللی کشور هند یکی از معتبر ترین و مهمترین نمایشگاه‌های آسیا شمرده می‌شود آیا بنای مهمان ویژه شدن در این نمایشگاه را دارید و یا پیشنهادی به از سوی میزبان داده شده، عنوان کرد: در میان گزینه‌های در دست، حضور در این نمایشگاه به شکل ویژه هم قرار دارد اما برنامه‌هایی را هنوز ارائه نکرده‌ایم.

شهرام نیا در پاسخ به سوالی پیرامون حضور تصویرگران و نویسندگان و ناشران در نمایشگاه کتاب بولونیا تصریح کرد: از سوی ما یک حمایت عام از نویسندگان و تصویرگرانی که در جوایز بین‌المللی برگزیده شده‌اند صورت می گیرد، ضمن اینکه مسابقه‌ای از سوی ما و انتشارات علمی فرهنگی برگزار شد که برندگان آن مهمان نمایشگاه بولونیا خواهند بود.

وی در ادامه با بیان اینکه کار اجرا با موسسه نمایشگاه‌ها است اما محتوا و انتخاب کتاب‌ها بر عهده تشکل است، ابراز داشت: انجمن تصویرگران کودک و نوجوان، انجمن نوینسدگان کودک و نوجوان، انجمن ناشران کودک و نوجوان مدیرت کار را برعهده دارند و نمایندگانی را انتخاب کرده‌اند.و ماتنها نقش نظارتی داشته‌ایم تا به لحاظ اجرا مشکلی پیش نیاید.

 مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی پیرامون مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران گفت: دو گزینه عمان و تاجیکستان مطرح هستند، دو روز دیگر نمایشگاه کتاب مسقط در عمان آغاز به کار می‌کند  در آنجا بنای گفت‌وگو و اخذ برنامه‌های این کشور را داریم ضمن اینکه در تهران نیز هفته با مسئولین کشور تاجیکستان جلسه خواهیم داشت و نتیجه نهایی هفته آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

نظر شما