شناسهٔ خبر: 29346 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعرض به دانشگاه شهید چمران، بی حرمتی به علم و دانش است

رئیس دانشکده ریاضی و عضو هیات علمی دانشگاه شهیدچمران اهواز با اشاره به تخریب بخشی از دیوار این دانشگاه شهید چمران گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز سرمایه ملی و متعلق به تمام ملت است و تعرض به آن تعرض به ملت می​باشد و این اقدام نتیجه بی​علاقگی و بی​توجهی مسئولان به دانشگاه است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ پرفسور امیدعلی شهنی‌کرم​زاده اظهارکرد: ​دانشگاه شهید چمران که همان جندی شاپور، عظیم​ترین دانشگاه جهان است از نظر مالی و معنوی ملک مردم ایران محسوب می‌شود اما متاسفانه عده​ای از مسئولان به این موضوع توجه نمی​کنند و این اتفاقی که سابقا هم نظیر آن رخ داده، یک بی​حرمتی به مردم و علم و دانش است و در هیچ جای جهان همچنین اتفاقی رخ نمی​دهد.

وی افزود: دانشگاه محلی برای تمام مردم حتی فرزندان آن افراد معارض است و ما انتظار داریم که مسئولان بدون این‌که یک وجب از خاک دانشگاه کم شود این موضوع را حل کنند زیرا صاحبان دانشگاه مردم و دولت هستند.

این استاد دانشگاه عنوان‌کرد: این اقدام بسیار اشتباه بود و اگر در سطح جهان رسانه‌ای شود برای کشور مناسب نخواهد بود. مسئولان استانی در این قضیه بی‌تقصیر نیستند.

کرم​زاده با اشاره به این‌که در سال​های گذشته نیز به زمین​های دانشگاه تعرض شده است، تصریح‌کرد: در گذشته و در جریان احداث پل پنجم اهواز و تقسیم دانشگاه به دو قسمت، مسئولان مطرح کرده​اند که زمین​های دانشگاه را از طریق تونل​ زیرزمین به هم متصل می​کنند و تنها به اندازه یک جاده از دانشگاه کم می‌شود و ما هم قانع شدیم و فکر می​کردیم پردیس دانشگاه به وسیله این تونل به هم متصل می​شود اما دیدید که این اتفاق نیفتاد و دانشگاه چمران اهواز، قسمت اعظمی از زمین​های خود را از دست داد.

وی ادامه‌داد:​ همچنین در هنگام ساخت جاده ساحلی نیز می​خواستند بخشی زمین​های دانشگاه را جدا کنند که خوشبختانه با پافشاری مدیریت وقت این کار صورت نگرفت و جاده بدون این‌که از زمین​های دانشگاه کاسته شود، ساخته شد؛ گر چه مسئولان آن زمان ادعا می​کردند که امکان احداث جاده بدون ورود به اراضی دانشگاه وجود ندارد.

کرم‌زاده گفت: دانشگاه یک محل مقدس است و قطعا هر فرد عادی که بداند این زمین​های دانشگاه است آن را نمی​خرید. رئیس دانشکده ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان‌کرد: ​از دولت‏، نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان و جامعه روحانیت در جهت وحدت دانشگاه و حوزه خواستاریم که نگذارند به دانشگاه بی​حرمتی شود.

نظر شما