شناسهٔ خبر: 29349 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار نامه‌های خوانندگان علاقمند به آگاتا کریستی در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد تولدش

ماتیو پریچارد نوه آگاتا کریستی در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سال تولد مادربزرگش(پادشاه جنایی نویسان دنیا)، صدها نامه از خوانندهگان پر و پا قرص مادربزرگش را منتشر می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ از نامه زن لهستانی که با کتاب آگاتا کریستی در زندان زمان جنگ جهانی زنده ماند تا نامه پسر ۱۴ ساله در سال ۱۹۵۸ که باشگاه کتاب آگاتا کریستی در مدرسه راه انداخت؛ قابل توجه بوده و نشان از علاقه مردم سراسر جهان نسبت به این نویسنده شهیر و فقید دارد که در طول عمر خود بیش از ۶۶ رمان و ۱۴ داستان کوتاه به یادگار گذاشت.

نامه پسر ۱۴ ساله اهل بریستول به قدری در آگاتا کریستی تاثیر گذاشت که باعث شد تا پاسخ وی را شخصا در نامه ای منتشر کرده و از وی تشکر کند.

آگاتا کریستی که به سال ۱۹۷۶ درگذشت، نامه ای از «پلهام گرنویل وودهاوس» رمان نویس انگلیسی را در مجموعه شخصی خود نگه داشته بود که در آن جملات ستایش آمیزی خطاب به بانوی جنایی نویس و آثارش دیده می شود.

نامه دیگرمربوط به زنی اهل رومانی است که ۱۲ سال را در زندان با نوشته های آگاتا کریستی سپری کرده بود.
ملکه جنایت یکی از مهم ترین و مبتکر ترین نویسندگان در راه توسعه داستان های جنایی است که در تاریخ این ژانر همچنان حرف اول را می زند. وی در کتاب رکوردداران گینس مقام نخست پرفروش ترین نویسندگان کتاب در تمام دوران ها و دومین مقام پس از شکسپیر را در بین پرفروش ترین نویسندگان در تمام زمینه ها در اختیار دارد.

متولد شهر تورکی در دوون انگلیس از پدر امریکایی و مادر انگلیسی بود که با سرهنگ نیروی هوایی ازدواج ناموفقی داشت و حاصل ازدواج دختری بنام روزالیند  شد. در سال ۱۹۳۰ نیز با باستان شناسی بنام سر ماکس مالووان که ۱۴ سال از وی جوانتر بود ازدواج کرد.

آگاتا کریستی متولد ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ بود که ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶ در ۸۵ سالگی در گذشت. دخترش روزالیند نیز در ۸۵ سالگی در سال ۲۰۰۴ درگذشت.

تمام حقوق مربوط به نشر و فروش کتاب های آگاتا کریستی در اختیار و مالکیت نوهٔ او ماتیو پریچارد است.

نظر شما