شناسهٔ خبر: 29389 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مصائب چاپ یک کتاب در شهرستان/ با قیمت کاغذ دست و پنجه نرم می‌کنیم

یکی از ناشران فعال در اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت توزیع و فروش کتاب‌مان خوب نیست و برای تجدید چاپ و انتشار کتاب های جدید با مشکل روبه‌رو هستیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدجواد هاشمی مدیر انتشارات گفتمان اندیشه معاصر در اصفهان، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به «هشت کتاب» اثر سهراب سپهری گفت: ما چند سال پیش این کتاب را اشعار سهراب سپهری و زندگینامه خودنوشتش را چاپ کردیم ولی حالا برای تجدید چاپ آن مشکل داریم.

وی افزود: با توجه به این که در اصفهان فعالیت داریم، در تهران پخش و توزیع کننده نداریم. بنابراین کتاب هایمان در تهران پخش نمی شود. یکی از دلایل کم بودن میزان فروش هم همین است.

این ناشر ادامه داد: چاپ اول «هشت کتاب» که همراه با تصاویر و زندگینامه سپهری به قلم خودش است، در سال ۸۹ منتشر شد ولی هنوز هزار نسخه از چاپ اول آن در انبار مانده است. ما مجوز چاپ دوم این کتاب را از ارشاد گرفته ایم اما این که موفق به نشر و عرضه نسخه های چاپ دوم آن شویم، خودش مساله‌ای است.

هاشمی گفت: با توجه به وضعیتی که قیمت کاغذ دارد، در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستیم و معلوم نیست که موفق شویم چاپ دوم این کتاب را تا زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران عرضه کنیم.

نظر شما