شناسهٔ خبر: 29397 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آمستردام» در خیابان انقلاب/ نمایشی که هر اجرا ۵ مخاطب می‌پذیرد

نمایش «آمستردام» نوشته و کارگردانی حسین توازنی زاده که در خانه ای در خیابان انقلاب اجرا می شود تا ۲۲ اسفند ماه میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین توازنی زاده کارگردان این اثر نمایشی گفت: نمایش «آمستردام» پیش از این در جشنواره مونولوگ و جشنواره تئاتر تجربه شرکت داشته است اما نسبت به اجراهای قبلی تغییرات بسیاری کرده است. در واقع در اجرای جدید شیوه اجرایی و ساختار اثر تغییر کرده و اکنون ما این نمایش را در یک خانه قدیمی در خیابان انقلاب به صحنه می بریم.

وی درباره ویژگی های اجرای نمایش در یک خانه توضیح داد: دوستان من در منزلی قدیمی زندگی می کردند و یکی از اتاق های آن خانه را به پلاتو تبدیل کرده بودند. زمانی که به این خانه رفتم متوجه شدم که آنجا مناسب اجرای نمایش «آمستردام» است بنابراین در پروسه ۶ - ۷ ماهه این خانه را تغییر دادیم تا برای اجرای این نمایش آماده شود. در حال حاضر نیز نمایش «آمستردام» در اتاق ها و حیاط این منزل قدیمی به صحنه می رود و در هر اجرا نیز میزبان تنها ۵ تماشاگر خواهد بود.

این کارگردان درباره داستان این نمایش عنوان کرد: «آمستردام» داستان خانواده ای را روایت می کند که اتفاقات مختلفی در آن رخ می دهد که در نهایت منجر به ترک مادر خانواده می شود. این زن بعد از سال ها به این خانه بازمی گردد اما می بیند که کسی دیگر در آن زندگی نمی کند در نهایت اتفاقاتی را که در نبود مادر رخ داده ما از زبان خود خانه می شنویم. در اجراهای قبلی نمایش به شکل مونولوگ و تک بازیگر اجرا می شد اما در حال حاضر کار با ۳ بازیگر به صحنه می رود.

نمایش آمستردام

وی در پایان  درباره متفاوت بودن اجرای این نمایش بیان کرد: معتقدم این  نمایش یک کار معمولی است و برخلاف نظر برخی از دوستان و مخاطبان من این اجرا را تجربه نویی نمی دانم. تنها ویژگی این اجرا این است که تماشاگر با بازیگران در کل این خانه حرکت می کند و در جریان اتفاقات آن قرار می گیرد. تمام تلاش ما در اجرای آثار نمایشی ابتدا ایجاد یک اتمسفر مناسب و بعد تعریف یک قصه جذاب برای مخاطب است که امیدوارم در این نمایش موفق به عملی کردن این ایده شده باشیم.

مینا زمان، امیرمسعود واعظ تهرانی و سیمین یعقوبی بازیگران نمایش «آمستردام» هستند که از ۲ تا ۲۲ اسفند ماه هر روز در دو نوبت ۱۶ و ۱۷ با مدت زمان ۵۰ دقیقه به صحنه می رود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از دستیارکارگردان و برنامه ریز: سیمین محمدی، طراح صحنه: حسین توازنی و پارمیدا رضوی، روابط عمومی: امیر قالیچی، طراح پوستر و بروشور: مهناز عابدینی، عکاس: نوید ولدخانی.

این نمایش در خیابان انقلاب،خیابان جمال زاده شمالی، نرسیده به بولوار کشاورز، کوچه قدر غربی، پلاک ۸۶ به صحنه می رود.

نظر شما