شناسهٔ خبر: 29441 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فصلنامه نقد كتاب هنر روانه بازار نشر شد

شماره 1و2 فصلنامه نقد کتاب هنر ویژه بهار وتابستان 1393 با سردبیری علی بوذری منتشر شد. کامران افشار مهاجر، مهدی حسینی، نیلوفر رضوی، فرزان سجودی و حمیدرضا قلیچ خانی هیات علمی این ویژه نامه را برعهده دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در فصلنامه کتاب هنر مباحثی همچون «نشر کتاب هنری در ایران: چالش‌ها و راه‌کار‌ها» ، «ثبت بی داوم»، «فرهنگی آمیخته با شواهد  شاعرانه»، «از تصویر تا ذهن: رویکرد شناختی به فیلم»، «جلوه‌های هنر ایرانی در مجارستان»، «دغدغه انسانی برای حفظ بنا‌های جهانی» و «پژوهشی جامعه درباره فرش»  آمده است.

میاحث مطرح شده در این کتاب در بخش‌های مختلف شامل «نقد شفاهی»، «نقد تالیف»، «نقد ترجمه»، « نقد شناسی»، «شایسته ترجمه»، «شایسته دیدن»، «کتاب‌های فردا»، «نقد دیروز» و «گوناگون» گردآوری شده‌اند.

بخش مهم  مطالب این فصلنامه به نقد کتاب‌های چاپ  اول اختصاص دارد. از دیگر بخش‌های فصلنامه نشست یا «نقد شفاهی»  بر پایه موضوعات مرتبط  با کتاب‌های هنری یا کتاب خاصی در این حوزه است. این بخش فرصتی ایجاد می‌کند تا کتاب یا موضوع مورد بحث از دیدگاه کارشناسان  بررسی و نقد شود. بخش «نقد دیروز»  به نقد آثاری می‌پردازد که در سال‌های اخیر چاپ شده‌اند و نقدی از آن‌ها منتشر نشده و یا اخیر به چاپ‌های بعدی  رسیده‌اند.  در این بخش، بازچاپ  نقد‌های معیار که در گذشته چاپ شده نیز مد نظر است.

«مباحث نظری نقد هنر» یا «کتاب هنری»  بخش دیگری از فصلنامه است. این بخش همچنین شامل کتاب‌های در یک موضوع است  که در سال‌های گذشته در ایران  منتشر شده است. در بخش پایانی نیز به معرفی  کتاب‌های خارجی شایسته ترجمه، معرفی  کتاب‌های فردا و کتاب‌های در آستانه چاپ پرداخته شده است.

فصلنامه نقد کتاب هنر در ۲۶۴ صفحه با بهای ۶ هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

نظر شما