شناسهٔ خبر: 29493 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی نهایی آثار جشنواره خاطره نویسی آغاز شد

محمد اللهیاری از انتخاب هیات داوران بخش نهایی انتخاب آثار خاطره نویسی و آغاز آخرین مرحله گزینش آثار خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از آغاز به کار هیات داوران بخش نهایی گزینش آثار جشنواره خاطره نویسی خبر داد و گفت: آخرین مرحله داوری آثار ارسالی از روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه آغاز شده و هیات داوران با تعیین شاخصه های گزینش آثار و امتیازدهی به آن، در حال بررسی خاطرات دریافتی شرکت کنندگان این دوره هستند.

وی با توجه به اتمام مرحله نخست داوری در روز سه شنبه ۵ بهمن، به معرفی هیات داوران مرحله نهایی جشنواره پرداخت و گفت: اعضای هیات داوران دومین دوره مسابقه خاطره نویسی شامل محسن پرویز، جهانگیر خسروشاهی، جواد محقق، حجت الاسلام محمد رضا واحدی، بلقیس سلیمانی و راضیه تجار است.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور استقبال مخاطبین از این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در این دوره، مجموعا تعداد ۴۱۵۰ اثر، توسط دبیرخانه جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه ها دریافت شده؛ که ۱۷۳۹ اثر به وسیله ایمیل و ۲۴۱۴ اثر نیز توسط پست ارسال شده است.

اللهیاری با اشاره به پایان دوره نهایی ارزیابی آثار توسط هیات داوران در اواسط هفته آینده، گفت: از برگزیدگان این دوره از مسابقات خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه ها در روز ۱۷ اسفند ماه سال جاری و همزمان با آيین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تقدیر خواهد شد.

وی یادآور شد: آثار کتابداران در این دوره ۹ موضوع مرتبط با کتابدار، کتابخانه و مطالعه را در بر می گیرد که شامل «کودکان و نخستین تجربه های برخورد با کودک»، «اندیشمندان و نویسندگان در کتابخانه»، «کتابدار به عنوان مشاور امین»، «ارزشمندترین تجربه کاری»، «کتابداران و خیرین کتابخانه ساز»، «اهدای کتاب»، «کتابداران و جایگاه شغلی، اجتماعی»، «کتابداران و دنیای مجازی» و «کتابدار و خانواده» است.

محور آثار ارسالی اعضای کتابخانه ها نیز در قالب ۴ موضوع «نخستین تجربه حضور»، «وقایع و اتفاقات جالب»، «دوستان کتابخانه» و «من و کتابدار» به دبیرخانه ارسال شده است.

نظر شما