شناسهٔ خبر: 29495 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشكده سينما و تئاتر چند ساله شد؟

جشن ٥٠ سالگى دانشكده سينما تئاتر با قدردانى از اساتيد و فارغ التحصيلان نسل هاى مختلف خود، شامگاه چهارشنبه ٦ اسفندماه در تالار ايوان شمس برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جشن ۵۰ سالگی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر شامگاه ۶ اسفندماه در حالی برگزار شد که برخی از علاقه مندان به حضور در این جشن به دلیل پر شدن ظرفیت تالار ایوان شمس، ایستاده مراسم را دنبال کردند. 

دانشکده سینما و تئاتر

سالن اجتماعات مجاور تالار اصلی که از ویدئو پروجکشن مراسم را پخش می کرد برای استفاده علاقه مندان در نظر گرفته شد ولی کیفیت پایین پخش تصاویر و صدای جشن باعث شد تا بخش اعظمی از مخاطبان حاضر به حضور در این سالن نشوند.

این جشن که با اجرای شهرام زرگر و گیتی خامنه از فارغ التحصیلان دانشکده سینما تئاتر همراه بود با یادی از مهدی فروغ به عنوان بانی دانشکده هنرهای دراماتیک و یک دقیقه سکوت برای او، ادامه پیدا کرد. قرائت بیانیه توسط دبیر جشن ۵۰ سالگی دانشکده سینما تئاتر و همچنین قرائت بیانیه توسط رئیس دانشگاه هنر از دیگر بخش های این جشن بودند.

جشن ۵۰ سالگی دانشکده سینما تئاتر با رونمایی و اجرای قطعه موسیقایی «دانشگاه هنر» که با آهنگسازی چشم آذر و شعر فرهاد توحیدی ساخته شده بود، ادامه پیدا کرد. سپس گیتی خامنه که مجری برنامه های کودک و نوجوان در دهه ۶۰ بود، در قالب بخش نقاشی های ارسال شده کودکان به برنامه تلویزیونی کودک در دهه اول انقلاب اسلامی، امیرشهاب رضویان، وحید رحیمیان، بیژن میرباقری، فرانک صالحی، هادی پویان و آرش معیریان را به عنوان کودکانی معرفی کرد که برای برنامه مدنظر نقاشی ارسال کرده اند.

در ادامه ضیاءالدین هاشمی معاون وزیر علوم از برگزارکنندگان این جشن قدردانی کرد و پس از آن پیام وزیر علوم تحقیقات قرائت شد. 

یکی دیگر از بخش های این جشن که از برنامه ریزی منسجمی برخوردار نبود و مطول شد، رونمایی از کتاب تاریخچه پیدایش سینما و تئاتر در ایران بود که با حضور شیرین بزرگمهر، حبیب دهقان پور و فاطمه بزرگی شکیب انجام شد.

سپس از حامیان مالی این جشن قدردانی شد. بخش پایانی مراسم نیز اختصاص به تقدیر از اساتید و فارغ التحصیلان چند نسل داشت. نصرت کریمی، لاله تقیان، اکبر عالمی، رخشان بنی اعتماد، جهانگیر کوثری، خسرو حکیم رابط، داریوش مؤدبیان و منصور براهیمی از جمله اساتید و فارغ التحصیلانی بودند که از آنها قدردانی شد.

بنی اعتماد بعد از حضور بر صحنه تالار ایوان شمس یادآور شد: من فارغ التحصیل زمانی هستم که نام دانشکده، دانشکده هنرهای دراماتیک بود. من مدیون اساتیدی بودم که یا در قید حیات نیستند، یا در خارج از ایران به سر می برند.

علیرضا نادری، کمال تبریزی، فریدون علیاری، محمد تهامی نژاد، فرهاد توحیدی، حسین جعفریان، آزیتا حاجیان، خسرو خورشیدی، مسعود رایگان، پریوش نظریه، مجتبی راعی، محمد آلادپوش، همایون اسعدیان، افسر اسدی، کامبوزیا پرتوی، رامین حیدری فاروقی، مصطفی مختاباد، مسعود فروتن، هوشنگ گلمکانی، فریبا رئیسی، اصغر همت، لیدا شیرمرد، لیلا کامکار، عارفه عباسی، اسماعیل فروزش و رویا تیموریان نیز از دیگر چهره هایی بودند که در جشن ۵۰ سالگی دانشکده سینما و تئاتر از آنها قدردانی شد. 

امیر شهاب رضویان از چهره های قدردانی شده در این جشن ضمن کنایه ای به مطول شدن جشن، متذکر شد: جای جابر عناصری در این جشن خیلی خالی است زیرا زود بازنشسته اش کردند و خیلی زود باید مساله را جبران کنید.

وی در ادامه سخنان خود از مسئولان وزارت علوم خواستار تغییر نام دانشکده به نام اصلی خود یعنی دانشکده هنرهای دراماتیک شد.

مسعود رایگان نیز بر صحنه تالار ایوان شمس یادی از زنده یاد علی حاتمی و زنده یاد حمید سمندریان کرد. این جشن با عکس یادگاری فارغ التحصیلان نسل های مختلف دانشکده سینما تئاتر به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها:

نظر شما