شناسهٔ خبر: 29668 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار 12 کتاب با هدف تربیت مربی برنامه فلسفه برای کودکان

عضو هیئت علمی گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از تالیف 12 کتاب برای تربیت مربی برنامه فلسفه برای کودکان خبر داد. این 12 کتاب به نمایشگاه کتاب سال آینده می‌آیند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ روح‌الله کریمی از تالیف 12 کتاب به منظور تدوین درسنامه‌هایی برای تربیت مربی برنامه فلسفه برای کودکان خبر داد و گفت: من به همراه 11  استاد دیگر، 12 کتاب را برای تربیت مربی تهیه کردیم.

 انتشار 12 کتاب با هدف تربیت مربی برنامه فلسفه برای کودکان

 

وی ادامه داد: خسرو باقری کتاب «فبک در ترازو» را بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی در برنامه فلسفه برای کودکان نوشته است. لیلا مجید حبیبی نیز کتاب «داستانی برای کندوکاو» را نوشته که درباره داستان‌های فبک و ویژگی‌های آن است.

کریمی با اشاره به تالیف کتاب «درآمدی بر برنامه فلسفه برای کودکان» توسط مراد یار دهنوی  افزود: همچنین کتاب «ویژگی‌های تسهیل‌گر برنامه فلسفه برای کودکان» به قلم مژگان رشتچی و کتاب «علم ورزی در حلقه کندوکاو»به قلم حسین شیخ رضایی از جمله کتاب‌های تالیف شده دیگر است. در این کتاب بیان شده که با استفاده از برنامه فلسفه برای کودکان می‌توانیم در آموزش علومی مانند فیزیک، شیمی و ... موفق‌تر باشیم. این کتاب یکی از بهترین درسنامه‌هاست.

وی اضافه کرد: کتاب «استدلال‌ورزی نقادانه» نوشته محمد صفایی‌پور نیز درباره تفکر انتقادی صحبت کرده و در آن تاکید شده که مربی باید از این تفکر استفاده کند. سعید ناجی نیز کتاب دیگری با عنوان «تفکر نقادانه» را نوشته است.

به گفته عضو هیات علمی گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سعید ضرغامی نیز کتاب «نسبت فلسفه تعلیم و تربیت با فلسفه برای کودکان» را درباره جایگاه برنامه فلسفه برای کودکان نوشته است. همچنین یحیی قائدی، کتاب «ارزشیابی فلسفه برای کودکان» را نوشته چراکه بحث ارزشیابی موضوع خاصی است و درباره این سخن می‌گوید که مربی چگونه می‌تواند دانش‌آموز را ارزیابی کند.

کریمی همچنین گفت: کتاب «مبانی و کارکردهای حلقه کندوکاو» به قلم سید منصور مرعشی، «آیا کودکان قدر به فلسفه‌ورزی هستند؟» به قلم مهرنوش هدایتی و «کندوکاو اخلاقی» که من آن را تالیف کردم از دیگر کتاب‌هایی است که در فهرست این 12 کتاب قرار دارند.

وی توضیح داد: این 12 کتاب هر کدام در 100 صفحه نوشته شده و ما در 10 جلسه با این استادان صحبت کردیم و یک شیوه‌نامه تالیف هماهنگ را تصویب کردیم. تمامی کتاب‌ها در مرحله ویرایش است و کارهای گرافیکی و صفحه بندی آن در حال انجام است و برای نمایشگاه کتاب سال آینده به بازار می‌آید.

نظر شما