شناسهٔ خبر: 29716 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

6 کتاب درخشان از 6 نویسنده زن

مسلماً برجسته کردن نام زنان نویسنده‌ای که اغلب در کانون توجه قرار ندارند به اندازه پرداختن به آثار مردان نویسنده مهم است. در اینجا 6 کتاب درخشان از 6 بانوی نویسنده را معرفی می‌کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نویسندگان زن لزوماً به مسائل مربوط به زنان نمی‌پردازند. به عنوان مثال «کلی لینک» بانوی نویسنده‌ای است که داستان‌های فانتزی می‌نویسد اما داستان‌هایش با احساسات بسیار واقعی همراه هستند یا «لورا ون دن برگ» کتابی پادآرمان شهری با گرایش‌های عجیب نوشته است. پیشنهاد می‌کنیم این 6 کتاب درخشان از نویسندگان زن را حتماً در کتابخانه شخصی خود داشته باشید:

«مرا پیدا کن» نوشته «لورا ون دن برگ»
«جوی» به تنهایی با اتوبوس در جاده‌های آمریکا پرسه می‌زند و وقت می‌گذراند. وقتی وارد شهر جدیدی می‌شود سعی می‌کند هر چیزی را که مربوط به آنجاست به خاطر بسپارد. جزئیاتی که او کنکاش می‌کند اغلب واقعی نیستند و از هیچ اطلاعات آماری تبعیت نمی‌کنند. در عوض «جوی» درباره داستان‌های شخصی و کوچک و محبوب فکر می‌کند و توجیه او که با دقت می‌نگرد درباره این کار چنین است: "مگر خاطره چیزی جز روایت یک داستان است؟"
نخستین رمان لورا که شخصیت‌هایش نشان می‌دهند گذشته می‌تواند سپری برای محافظت ما از صدمات آینده باشد، ارزش داشتن حس نوستالژی و خاطره را بسیار مهم توصیف کرده است..

«یک شخصیت بد» نوشته «دیپتی کاپور»
این رمان با رمان «عاشق» نوشته «مارگریت دوراس» مقایسه شده و همچنین بازتاب‌هایی از رمان «نه و نیم هفته» اثر «الیزابت اونیل» را منعکس می‌کند. «یک شخصیت بد» نیز مانند «نه و نیم هفته»، تنها کمی به جنبه منفی عشق پرشور و شیفتگی شدید اشاره کرده است.

«دیوارخزک» نوشته «نل زینک»
نخستین رمان نل با یک تصادف ماشین و یک سقط جنین شروع می‌شود. این داستان که سرشار از استعاره است درباره یک زوج دوستدار پرندگان است که از آمریکا به اروپا سفر می‌کنند و به عضویت اکوتروریسم (انجام اعمال خشونت‌آمیز علیه افراد مخرب محیط زیست) در می‌آیند. نماد پرنده (دیوارخزک داستان) به عنوان فمینیست استعاره جدیدی نیست اما اشارات زینک به قفس و آواز کمتر از مشاهدات او درباره محیط زیست طبیعی است.

«دختران زشت» نوشته «لیندسی هانتر»
این نخستین رمان هانتر است. او با شعر شروع کرد و سپس به داستان کوتاه روی آورد و این پیشینه در صحنه‌های داستان او که هم به لحاظ ظرافت و هم از نظر روانشناختی بسیار عمیق هستند، مشهود است. جملات هانتر مانند شخصیت‌های داستانش بسیار پرشور، پرقدرت و جذاب هستند. داستان درباره دو دوست صمیمی است که جسورانه خطر می‌کنند و درنهایت گرفتار دردسری می‌شوند که مجبور می‌شوند هرکاری برای محافظت از خود انجام دهند.

«دزد عزیز» نوشته «سامانتا هاروی»
این رمان نامه‌ای به قلم راوی بی‌نامی است که خطاب به یک دوست قدیمی نوشته شده و عنوان این کتاب در واقع حکم سلام ابتدای نامه را دارد. در این نامه که همراه با اتهام و ابراز نگرانی است روانشناسی عذاب‌آوری از خدشه‌دار شدن یک دوستی نزدیک به دلیل خیانت مطرح شده است. هاروی مسئله نیاز انسان به رابطه با دیگران را در قالب ترکیبی خیره‌کننده از خشم و زیبایی به تصویر کشیده است.

«گرفتار دردسر شدن» نوشته «کلی لینک»
لینک به خاطر القای اتفاقات روزمره در کنار لمس حوادث خارق‌العاده در داستان‌هایش شهرت دارد. داستان‌های او در فضایی عادی آغاز می‌شوند که ما قادر به درک آن هستیم و سپس به آرامی به محیطی عجیب و غریب‌ می‌رسند.
لینک در مصاحبه اخیر خود می‌گوید: "من با تمام وجود عاشق داستان‌های ارواح هستم." و این علاقه به چیزهای ناآشنا کاملاً در آثارش مشهود است. اما صرف نظر از شخصیت‌های عجیب، داستان‌های او بسیار شبیه به زندگی واقعی هستند. قطعاً طرفداران کارن راسل و اورسولا لو گویین، داستان‌های کلی لینک را از دست نمی‌دهند.

نظر شما