شناسهٔ خبر: 29723 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

با برگزیدگان چهاردهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور آشنا شوید

داوران بخش‌های کودک، نوجوان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بخش رمان آزاد جایزه ادبی حبیب غنی‌پور، هفت رمان برتر سال 1393 را معرفی کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ داوران چهاردهمین جایزه ادبی حبیب غنی‌پور، با بررسی ۸۸۲ رمان سال ۱۳۹۳ هفت اثر را در بخش‌های کودک، نوجوان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بخش رمان آزاد به جامعه مخاطبان معرفی کردند.

بر این اساس در بخش کودک کتاب«قصه‌های سرو ته» نوشته محمد‌رضا شمس و از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان، به عنوان کتاب سال معرفی شد. داوران در این بخش اثری را شایسته مقام تقدیری ندانستند.

در گروه نوجوان، کتاب «این وبلاگ واگذار می‌شود» فرهاد اصلان‌زاده از انتشارات افق عنوان کتاب سال را به خود اختصاص داد و کتاب «بچه‌های کارون» نوشته احمد دهقان از انتشارات سوره مهر اثر تقدیری شناخته شد.

در بخش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کتاب «آب‌نبات هل‌دار» نوشته مهرداد صدقی از انتشارات سوره مهر به عنوان کتاب سال جایزه حبیب غنی‌پور و کتاب «گرگ‌سالی» نوشته امیرحسین فردی، عنوان کتاب سال ویژه را به خود اختصاص دادند.

داوران همچنین کتاب امیرحسین فردی را به عنوان کتاب سال انتخاب کردند اما با توجه به این که خود او بنیان‌گذار جایزه حبیب غنی‌پور بود، ترجیح دادند اثر دیگری را به عنوان کتاب سال انتخاب کنند. همچنین کتاب تقدیری بخش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به اثری با عنوان «کلاه جادویی و مجسمه مسی» نوشته محمد حنیف و از انتشارات عصر داستان اختصاص یافت.

داوران جایزه حبیب غنی‌پور در بخش رمان آزاد کتاب «این وصله‌ها به من می‌چسبد» نوشته احمد غلامی از نشر نیلوفر را به عنوان کتاب سال انتخاب کردند.

منتخبان عنوان کتاب سال جایزه حبیب غنی‌پور، علاوه بر نشان ویژه و تندیس جشنواره از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، دو میلیون تومان و نفرات تقدیری، یک میلیون تومان از سوی این بنیاد دریافت کردند.

همچنین، موسسه خیره عام‌المنفعه به نام خواجه‌نصیر‌الدین طوسی، نسخه‌هایی از کتاب‌های منتخب بخش کودک را برای تمام مدارس استان هرمزگان خریداری کرده و دکتر‌ محی‌‌الدین بهرام محمدیان امام جماعت مسجد نور هم ۱۰ میلیون تومان از کتاب‌های برگزیده برای کتابخانه این مسجد خریداری کرد.

نظر شما