شناسهٔ خبر: 29795 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعداد فیلم‌های بخش بهترین فیلم اسکار کم می‌شود

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در نظر دارد تعداد نامزدهای اسکار بخش بهترین فیلم را از سال آینده به همان تعداد قبل یعنی ۵ فیلم کاهش دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ در حالی‌که بیش از ده روز از برگزاری هشتاد و هفتمین مراسم اسکار می‌گذرد، نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر اعلام کرد که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به طور جدی قصد دارد تعداد نامزدهای اسکار بخش بهترین فیلم را از سال آینده به همان تعداد قبل یعنی ۵ فیلم سینمایی کاهش دهد.

 تعداد نامزدهای بخش بهترین فیلم از ۵ سال پیش به ده فیلم افزایش یافت که در این مدت برای سه سال ۹ نامزد و یک سال نیز ۸ نامزد در این بخش انتخاب شد. به گفته یکی از اعضای آکادمی اسکار، آکادمی به طور جدی تصمیم دارد که به هر قیمت شده به وضعیت سابق بازگردد، از نظر آنها این تصمیم درستی است اگرچه طی سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ فیلم‌های زیادی برای انتخاب وجود داشت ولی سال گذشته اعضای آکادمی برای انتخاب نامزدهای این بخش مشکلات زیادی داشتند.

بنا بر این گزارش، امسال هشت فیلم «تک تیرانداز آمریکایی»، «مرد پرنده ای»، «بچگی»، «هتل بزرگ بوداپست»، «بازی تقلید»، «سلما»، «تئوری همه چیز» و «ضربه شلاق» در بخش بهترین نامزد جایزه اسکار بودند که از در این میان فیلم سینمایی «مرد پرنده‌ای» ساخته «آلخاندرو گونزالس ایناریتو» توانست این جایزه را از آن خود کند.

برچسب‌ها:

نظر شما