شناسهٔ خبر: 29848 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تازه‌های انتشارات گرا از راه رسید

مدیر انتشارات گرا در استان کرمان از تازه‌های نشر خود در حوزه تاریخ خبر داد و گفت: کتاب «کرمان، نگین مشرق زمین» یکی از این آثار در زمینه تاریخ است که در آن اطلاعات «مارکوپولو» تاجر و جهانگرد ونیزی در سفر به کرمان آمده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سید مهدی میرتاج‌الدینی گفت: کتاب «کرمان، نگین مشرق زمین» عنوان کتابی در حوزه تاریخ است که به تاریخ کرمان می‌پردازد. در این کتاب به نوشته‌های «مارکوپولو» در سفری که به شرق و استان کرمان داشته، اشاره و اطلاعات او درباره این شهر بیان شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر یافته‌های مارکوپولو، اطلاعات مولف، منصور ایران‌پور درباره تاریخ استان کرمان نیز گنجانده شده است. این کتاب در چهار فصل به تاریخ استان، آداب و رسوم، پادشاهان و اتفاقات محاصره کرمان در دوره مغول اشاره می‌کند.

چاپ نخست کتاب «کرمان، نگین مشرق زمین» در ۳۷۶ صفحه، شمارگان دوهزار نسخه و بهای ۱۳ هزار تومان منتشر شده است.

تاریخ پزشکی استان کرمان جمع‌آوری شد

وی اضافه کرد: کتاب «تاریخ پزشکی استان کرمان» (با نگاهی به تاریخ عمومی) از نوشته‌های مجید ملک‌محمدی با همکاری سازمان نظام پزشکی استان کرمان منتشر شده است.

مدیر انتشارات گرا افزود: این کتاب به تاریخ پزشکی استان کرمان در دوره‌های مختلف از عهد باستان و پس از ورود اسلام تا دوره‌های قاجاریه، صفویه و عصر پهلوی در استان می‌پردازد.

کتاب «تاریخ پزشکی استان کرمان» (با نگاهی به تاریخ عمومی) در یک‌هزار و ۴۰۰ صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و بهای ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.



«رسانه و حماسه» از اخبار دوران دفاع مقدس می‌گوید

میرتاج‌الدینی به مجموعه پنج جلدی دیگری در حوزه تاریخ اشاره کرد و گفت: جلد اول تا پنجم مجموعه کتاب‌های «رسانه و حماسه» شامل اسناد رسانه‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران واحد کرمان است که درباره اخبار دفاع مقدس طی سال‌های ۱۳۵۹ تا۱۳۶۸  منتشر شده است. این کتاب توسط جمعی از نویسندگان و پژوهشگران جمع‌آوری شده و درپنج جلد به چاپ رسیده است.

مجموعه پنج جلدی «رسانه وحماسه» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۲۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

گردآوری خطابه‌های امام جمعه استان کرمان در دوران دفاع مقدس 

میرتاج‌الدینی ادامه داد: کتاب «خطابه و حماسه» نیز عنوان کتاب دیگری است که  اختصاص به زندگی نامه، خطبه‌ها و سخنرانی‌های آیت‌الله سید یحیی جعفری امام جمعه و نماینده امام خمینی (ره) در استان کرمان در طول هشت سال دفاع مقدس دارد. این کتاب در سه فصل شامل زندگی‌نامه، خطبه‌ها، سخنرانی‌ها، عکس‌‌ها و تصاویر آیت‌الله جعفری می‌شود.

وی یادآور شد: در این کتاب علاوه بر سخنرانی‌های امام جمعه کرمان، بخشی از زندگینامه او نیز بیان شده است. بخش زندگینامه کتاب توسط عباس میرزایی و دیگر فصل‌های کتاب را گروهی از نویسندگان گردآوری کرده‌اند.

کتاب «خطابه و حماسه» در ۵۳۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما