شناسهٔ خبر: 29886 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنر فخر فروشی را در کتاب بیاموزید

نخستین چاپ کتاب «هنر فخر فروشی یا مُشک آن است که عطار بگوید» نوشته پگی کلاوس، با ترجمه حسین شهرابی از سوی نشر کتابسرای تندیس به بازار کتاب رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نخستین چاپ کتاب «هنر فخر فروشی یا مُشک آن است که عطار بگوید» نوشته پگی کلاوس، با ترجمه حسین شهرابی در ۱۰ فصل از سوی نشر کتابسرای تندیس منتشر شد.
 
از مهم‌ترین فصل‌های این کتاب می‌توان به «فخر فروشی داخل و خارج از محل کار»، «مصاحبه‌های استخدامی گذشتن از سد با فخر فروشی»، «وقتی تک و تنها افتاده‌اید» و «یک اعتراف و ۱۲ توصیه فخر فروشی» اشاره کرد.

چطور همه‌جا با موفقیت تمام به تعریف از خود بپردازید
مؤلف این اثر معتقد است که هدف از تألیف این کتاب، کسب مهارت در هنر فخر فروشی است. فصل‌های کتاب پر از داستان‌های واقعی از گاف دادن‌ آدم‌هاست و به مخاطب نشان می‌دهد چطور همه‌جا با موفقیت تمام به تعریف از خود بپردازد.
 
در دنیای بی‌رحم تجارت، به‌ویژه این روزها که امنیت شغلی عملا وجود ندارد، فخر فروشی ضرورت است. سکوت درباره موفقیت‌ها تنها به این منجر می‌شود که ارج و قرب کافی نبینید و فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست بدهید.
 
چطور از برخوردهایتان با دیگران به بهترین شکل استفاده کنید
نویسنده در فصلی با عنوان «فخر فروشی داخل و خارج از محل کار» بر نکات پایه‌ای فخر فروشی تجاری در داخل و خارج از دفتر کار تمرکز می‌کند. این فصل پر از گفت‌وگو و قصه‌هایی از دنیای تجارت است که به مخاطب نشان می‌دهد چطور تمام برخوردهایش را با دیگران به بهترین شکل ممکن دربیاورد.
 
مؤلف در مبحثی با عنوان «مصاحبه‌های استخدامی گذشتن از سد با فخر فروشی» بر تبدیل مصاحبه استخدامی به شغل و تبدیل به ارزیابی‌های کاری به ترفیع و افزایش حقوق تمرکز دارد.
 
در این فصل از کتاب آمده است که برای هر مصاحبه استخدامی، باید حواستان باشد که خود را برای چیز مهم دیگری آماده کنید؛ نگرانی‌های کارفرما درباره شما و پیشینه شما!
 
قبل از آن‌که چیزی بفروشید، باید آن را به نمایش بگذارید
در این کتاب اشاره شده که جواب‌هایی در آستین آماده داشته باشید که سابقه کار پرافتخاری را نمایش دهد و بگوید چطور مهارت‌های شما می‌تواند از فلان زمینه به زمینه تازه انتقال یابد.
 
در ادامه این مبحث می‌خوانیم که با توجه به این‌که آدم‌ها به دلایل مختلف مدام شاغل و بی‌کار می‌شوند، مبحث «وقتی تک و تنها افتاده‌اید» به آنهایی اختصاص دارد که شغل واقعی ندارند و می‌خواهند شبکه‌ رابطه‌هایشان را تقویت کنند یا از گپ موقع غذا خوردن استفاده کنند و آن را به فرصتی برای یافتن شغلی بهتر تبدیل کنند.
 
در بخشی از این فصل آمده است: «قبل از آن‌که چیزی بفروشید باید آن را به نمایش بگذارید و قبل از آن‌که چیزی به نمایش بگذارید باید خودتان را به شکلی به یاد ماندنی به نمایش بگذارید.»
 
۱۲ توصیه برای فخر فروشی
در ادامه همین مبحث مولف اظهار می‌کند که برخی افراد اجازه می‌دهند، لاف هراسی مانع بیان خودستایی‌هایی شود که برای برجستگی در میان رقیبان و بستن و معامله ضروری است. گاهی عیبی ندارد آدم برای دیگران فخرفروشی کند.
 
مؤلف در فصل آخر کتاب با عنوان «یک اعتراف و ۱۲ توصیه فخر فروشی» ۱۲ توصیه به مخاطبان خود ارائه می‌دهد از جمله این‌که بهترین و اصیل‌ترین وجه خودتان را بنمایانید، مختصر و مفید حرف بزنید، همه حرف‌هایتان را باید بتوانید اثبات کنید، همیشه آماده باشید و بدانید چه زمانی بگویید مشکتان خوشبو است.
 
نخستین چاپ کتاب «هنر فخر فروشی یا مُشک آن است که عطار بگوید» با شمارگان یک‌هزار نسخه در ۲۲۲ صفحه، به بهای ۱۰ هزار تومان از سوی نشر کتابسرای تندیس راهی بازار نشر شده است.

نظر شما