شناسهٔ خبر: 30014 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح» تمدید شد

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و انیمشین «محمد(ص)، پیامبر صلح» برای دومین‌بار تمدید شد و هنرمندان می‌توانند تا 26 اردیبشهت‌ماه سال آینده آثار خود در زمینه معرفی شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ پس از اهانت مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) معاونت قرآن و عترت ارشاد در پاسخ به این اهانت و معرفی شخصیت و سیره حضرت محمد(ص) اقدام به طراحی جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح» کرد.

فراخوان این جشنواره اوایل بهمن‌ماه به هفت زبان فارسی، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، اردو، رومی، عربی و آلمانی منتشر شد که در این فراخوان از هنرمندان دعوت شد تا در عرصه فیلم و انیمیشن برای تولید فیلم کوتاه 114 ثانیه‌ای با مضمون «محمد(ص) پیامبر صلح» آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اواسط بهمن‌ماه مسئولان معاونت قران و عترت ارشاد حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی برای معرفی حضرت محمد(ص) مهلت ارسال آثار در این جشنواره را تا پایان اسفندماه اعلام کرد اما با توجه به لزوم جذب مشارکت حداکثری مهلت ارسال آثار در نشست خبری تا پایان فروردین‌ماه سال آینده تمدید شد.

«مهدی حقیقی» دبیر جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح» در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از تمدید مهلت شرکت در این جشنواره خبر داد و گفت: در نشست هم‌اندیشی برای برگزاری بهتر جشنواره «محمد(ص)، پیامبر صلح» مهلت ارسال آثار تا شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال آینده مصادف با مبعث پیامبر اعظم(ص) تمدید شد.

وی افزود: تاکنون آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شده است اما ما سعی داریم برای معرفی بهتر پیامبر اعظم(ص) هنرمندان سایر کشورها را نیز فعال کنیم تا از این طریق گامی به سوی معرفی شخصیت والای حضرت محمد(ص) برداریم.

حقیقی درباره زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره نیز گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها اختتامیه جشنواره «محمد(ص)، پیامبر صلح» 15 ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) یا همزمان با عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

جوایز آثار برگزیده به ترتیب 20، 10 و 5 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

نظر شما