شناسهٔ خبر: 30052 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مکان ویژه اجرای تعزیه دایر می‌شود

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی یادآور شد که در صورت وجود شرایط مناسب برای اجرای این رویداد تئاتری، خیمه‌گاه یا مکان ویژه اجرای تعزیه در این دوره دایر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ داود فتحعلی‌بیگی که از اولین دوره برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در این رویداد تئاتری حضور و فعالیت داشته است، درباره امکاناتی که در دوره هفدهم این جشنواره برای هنر تعزیه و حمایت از آن لحاظ خواهد شد، گفت: اگر جشنواره هفدهم نمایش‌های آیینی و سنتی در شرایط مناسبی برگزار شود، خیمه‌گاه یا مکانی ویژه اجرای تعزیه در این دوره لحاظ خواهد شد.

وی درباره چشم‌انداز مدنظر در جشنواره هفدهم نمایش‌های آیینی و سنتی و رویکرد این دوره، یادآور شد: بخشی از این وضعیت به این موضوع برمی‌گردد که متقاضی چه چیزی را عرضه کند. در کنارش طبعا اگر آثار نوینی ارائه شوند که به اصالت نمایش‌های سنتی پایبند باشند، اولویت با آن‌ها خواهد بود.

این هنرمند با سابقه نمایش‌های آیینی و سنتی با اشاره به توجه به نقالی، پرده‌خوانی، خیمه شب‌بازی و نمایش‌هایی از این دست در بخش قهوه‌خانه‌ای دوره‌های گذشته جشنواره، افزود: در شورای سیاست گذاری جشنواره در خصوص اینکه چه بخش‌هایی به این دوره جشنواره اضافه شود تصمیم گیری خواهد شد. همچنین ستاد برگزاری جشنواره نیز درباره بخش‌های جانبی این دوره تصمیم می‌گیرد.

فتحعلی‌بیگی با اشاره به پیش‌بینی بخش رقابتی با نام جایزه علی نصیریان در هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، تأکید کرد: منظورمان از پیشنهاد این بخش این است که علاقه‌مندان را به سوی نمایش‌های اصیل سنتی و احیای این نمایش‌‌ها سوق دهیم. معتقدیم نوآوری غلط نیست به شرط اینکه بر مبنای اصالت نمایش‌های آیینی و سنتی باشد.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی همچنین از احتمال در نظر گرفتن جایزه‌ای به نام یکی از درگذشتگان مطرح نمایش‌های آیینی و سنتی در این دوره از جشنواره خبر داد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی شهریورماه سال ۹۴ برگزار می‌شود.

نظر شما