شناسهٔ خبر: 30064 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

با حکم وزیر ارشاد اعضای هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا منصوب شدند

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت امنای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا طی احکامی جداگانه علی‌اکبر ولایتی، غلامرضا اعوانی و یوسف شاه‌حسینی را به مدت 3 سال به عنوان اعضای حقیقی هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا منصوب کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ درحکم علی جنتی آمده است:

نظر به مراتب علمی و خدمات ارزنده فرهنگی، با استناد به ماده ۹ اساسنامه بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا و بنا به پیشنهاد استاندار محترم همدان، به مدت سه سال به عنوان عضو هیات امنای بنیاد منصوب می شوید.

امید می رود با استعانت از خداوند متعال و همکاری سایر اعضای هیات امنا در پیشبرد اهداف بلند آن بنیاد موفق و موید باشید.

بنا به این گزارش اعضای هئیت امنای بنیاد بوعلی‌سینا به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رؤسای فرهنگستان‌های علوم پزشکی و علوم، رؤسای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بنیاد ایران‌شناسی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده و سفیر دایم جمهوری اسلامی در یونسکو، استاندار همدان و سه نفر اعضای حقیقی و رئیس بنیاد بوعلی هستند.

بنیاد بوعلی‌سینا بر پایه اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است. وظیفه این بنیاد شناخت و معرفی شخصیت و آثار بوعلی‌سینا، نابغه و فیلسوف بزرگ مشرق‌زمین و تکریم و بزرگداشت مقام جهانی وی و نیز تشویق محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی برای خلق آثار برجسته و نیز گسترش، فعالیت‌ها و خدمات علمی و فرهنگی است.

این بنیاد در راستای اساسنامه خود با سایر بنیادها و مراکز ابن‌سیناپژوهی داخل و خارج از کشور تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی دارد و در سال‌های گذشته در کنفرانس‌های بین‌المللی در کشورهای مختلف مشارکت داشته است. اولین دوره اهدای جایزه جهانی این بنیاد در سال ۱۳۸۸ با حضور فیلسوفان ایران و جهان در همدان برگزار شد که به علت تامین نشدن بودجه در حال حاضر متوقف شده است.

نظر شما