شناسهٔ خبر: 30078 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین همایش دین و سیاستگذاری فرهنگی برگزار می‌َشود

نخستین همایش از سلسله همایش های "دین و سیاستگذاری فرهنگی" با عنوان "دین و نظریه فرهنگی" از سوی شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری دیگر مراکز، موسسات و نهادهای حوزوی و دانشگاهی در شهر مقدس قم برگزار می گردد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  دبیرخانه اجرایی این همایش؛ شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، با هدف بررسی چیستی، چرایی و چگونگی تعامل مبانی دینی و نظریة فرهنگی، اقدام به برگزاری همایش "دین و نظریة فرهنگی" نموده است. از این‌رو، از همه استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای ارسال مقالات به این همایش دعوت می‌شود.

مقالات برتر همایش در فصلنامه ی عملی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی به چاپ خواهد رسید.

این همایش در 6 محور «فلسفه فرهنگ»، «نظریه فرهنگی دینی»، «انقلاب اسلامی و نظریه فرهنگی»،  «بازخوانی نظریات فرهنگی»، «نظریههای فرهنگی و موضوعات و مسائل فرهنگی» و «نظریه فرهنگی و سایر حوزهها» در مهرماه سال 1394 در شهر قم و در سالن همایش بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار می شود.

13 مرکز و نهاد حوزوی و دانشگاهی در برگزاری نخستین همایش از سلسله همایش های "دین و سیاستگذاری فرهنگی"  مشارکت و همکاری می نمایند؛ حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پزوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم، مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشکده علوم انسانی دانشگاه اصفهان و مؤسسه علمی فرهنگی اندیشه عصر گذار.

لازم به ذکر است شورای تخصصی حوزوی بیش از 15 پیش نشست با حضور اساتید و نخبگان حوزه سیاستگذاری فرهنگی طراحی نموده که با همکاری مراکز و نهادها مشارکت کننده برگزار خواهد گردید. زمان برگزاری این پیش نشست ها متعاقبا اعلام خواهد گردید.

علاقه مندان برای اطلاع دقیق از محورهای موضوعی همایش و همچنین ظوابط ارائه مقالات می توانند بروشور معرفی همایش را از اینجا دریافت نمایند یا به صفحه اختصاصی این همایش در پایگاه اینترنتی شورای تخصصی حوزوی به آدرس: SHHO.IR  مراجعه نمایند.

***

مهلت ارسال مقالات

ارسال چکیـده مقالات: حداکثر تا تاریخ 20/2/1394

ارسال اصـل مقــالات: حداکثر تا تاریخ 20/5/1394

***

وب سایـت همـایش: www.shho.ir

پسـت الکترونیـــک: nazariehfarhangi@sccr.ir

ارسال مقالات این همایش صرفاً از طریق پسـت الکترونیـــک امکان‌پذیر است.

***

دبیرخانه همایش: قم، چهار راه شهدا، ابتدای خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی (ارم)، روبروی کوچه 20،‌ ساختمان داروخانه نصر، طبقه¬ی دوم. کدپستی: 14439 ـ 37137

تلفــــن دبیـرخانه: 37837069 ـ 025

نظر شما