شناسهٔ خبر: 30136 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم: انجام فعالیت‌های گسترده وزارت علوم در بخش هوایی و هوانوردی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: در بخش هوایی و هوانوردی وزارت علوم فعالیت‌های گسترده‌ای در سه حوزه تربیت نیروی انسانی، تهیه و تأمین تجهیزات مورد نیاز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی داشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به چهاردهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران اعلام کرد: در بخش فضا در حال حاضر بیش از 50 کشور دنیا دارای ماهواره مستقل هستند و 9 کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران ماهواره مستقل در فضا دارند.

 وی با اعلام اینکه درآمدزایی 300 میلیارد دلاری فناوری فضایی نشان از توسعه روزافزون این فناوری در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز جزو 10 کشور دارای فناوری ساخت و پرتاب ماهواره است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این پیام ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های فضایی کشور در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از جمله سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام شده یا در حال انجام است.

بر اساس پیام فرهادی، صنعت فضایی ایران در آستانه یک چهش قرار گرفته و اگر سازوکار آن فراهم شود در سال‌های آینده این فناوری کشور را به قله‌های رفیع‌تر فضایی می‌رساند.

 وی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در حوزه فضایی عنوان کرد: وزارت علوم نگاه ویژه‌ای به حوزه تحقیقات فضایی دارد که امیدواریم دانشمندان این حوزه فعالیت مضاعفی داشته باشند، همانطور که طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی مصباح و ماهواره‌های دانشجویی نوید، امید، آت‌ست و شریف‌ست تکمیل‌کننده بخشی از زنجیره فناوری فضایی هستند.

بر اساس پیام وزیر علوم ماهواره زلزله‌شناسی آیات که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال انجام است یکی دیگر از فعالیت‌های وزارت علوم در حوزه فضایی به شمار می‌رود.

 وزیر علوم در این پیام ادامه داد: در بخش هوایی و هوانوردی نیز وزارت علوم فعالیت‌های گسترده‌ای در سه حوزه تربیت نیروی انسانی، تهیه و تأمین تجهیزات مورد نیاز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی مرتبط و انجام طرح‌های تحقیقاتی و صنعتی داشته است.

نظر شما