شناسهٔ خبر: 30146 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ققنوس «با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید» را منتشر کرد

کتاب «با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید» نوشته پِما چُدرُن با ترجمه مهین خالصی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این کتاب ترجمه نسخه اصلی «Living Beautifully with Uncertainly and Change» است که در سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات شامبهالا منتشر شده است.

نویسنده در کتاب «با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید» به مخاطبش می آموزد که آن نوع چسبیدن از روی ترس به عادت‌ها و الگوهای معمول ما را از تجربه بسیار رضایت بخش تر تمام و کمال زنده بودن باز می دارد.

آموزه هایی که او در این کتاب ارائه کرده، معروف به سه تعهد، باعث می‌شود مخاطب بیاموزد که چگونه، مستقیم وارد رودخانه شود. وقتی این کار را انجام داد، به تدریج می بیند با توجه و حمایت به طور طبیعی و موثر، به دیگران نزدیک تر می شود.

فصول کتاب با عناوین «تعهد» نامگذاری شده‌اند و به ترتیب عبارت اند از: نمای کلی، تعهد اول، تعهد دوم، تعهد سوم  و سخنان نهایی. ابهام بنیادی انسان بودن، زندگی بدون طرح داستان، ریختن شالوده، حضور کامل داشته باشید...، ماندن در وسط، خارج از منطقه آسایش‌مان، فرو بردن درد، بیرون دادن آسایش، عامل شتابنده(کاتالیزور) همدلی، جایی برای پنهان شدن نیست، بیداری در قبرستان، ما مورد نیازیم عناوین زیرمجموعه فصول این کتاب هستند.

قسمتی از این کتاب را می خوانیم:

با تعهد جنگجو ما رفته رفته به وسیله‌ای برای مرتبط کردن دیگران با ذهن نامحدودشان و با نیکی ذاتیشان تبدیل می شویم، به طوری که آن ها هم بتوانند به تدریج بی دلیل انسان بودن را به عنوان منبع الهام و شادی بپذیرند. آرزوی ما برای تمامی انسان‌ها، از جمله خودمان، این است که بی باکانه با عدم قطعیت و تغییر زندگی کنیم. مهربانی و شفقت لازم برای این عمل بی حد و حصر است، لیکن ما با هر آنچه در حال حاضر داریم شروع می کنیم و از آن بهره برداری می کنیم.

تعهد جنگجو مستلزم درک این موضوع است که هیچ چیز ثابتی درباره انسان ها وجود ندارد. ما معمولا سخت در تلاشیم تا عقاید ثابتمان در خصوص افراد را نگه داریم» خواهر خودخواه و زورگوی من؛ همکار بشاش و خوشبین من؛ پدر سختگیر و خسیس من. و درباره من چه؟ من بیش از حد چاقم، بازنده‌ای که هیچ وقت نمی تواند درستش کند؛ من خیلی باهوش تر از هر کس دیگری، یا در وضعیت بهتری هستم؛ من لایق و موفقم؛ من برای متفکر بودن ساخته نشده ام؛ من مادر بد و همسر بدتری هستم. اما در واقع، ما نمی توانیم یک برچسب واحد را جا بیندازیم. هیچ وقت نمی توانیم با قاطعیت نتیجه گیری کنیم که هر شخص چه جور آدمی است، چون اطلاعات همیشه تغییر می‌کند. اطلاعات هیچ وقت کامل نیست...

این کتاب با ۱۶۰ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۸ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما