شناسهٔ خبر: 30154 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم پرداختن اعضای هیات علمی دانشگاهها به آموزش الکترونیک

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران گفت: متاسفانه کمتر از 20 عضو هیات علمی، حوزه آموزش الکترونیک را تبدیل به حوزه تحقیقاتی خود کرده اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر منتظر رئیس انجمن یادگیری در نهمین کنفرانس سالانه یادگیری الکترونیکی ایران که در دانشگاه خوارزمی برگزارشد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نهمین دوره این کنفرانس گفت: در 9 کنفرانس قبلی که برگزار شده است، 2000 مقاله دریافت شد و تاکنون حداکثر 250 مقاله در کنفرانس ها ارائه شده است.

وی ادامه داد: جای شکر دارد که پژوهشگران به این حوزه علاقه دارند اما تعداد مقاله ها نشان میدهد که در این حوزه نیاز به کار بیشتری داریم.

منتظر با اشاره به اینکه انجمن یادگیری سه سال که تاسیس شده، افزود: در نظام آموزشی باید دوره های آموزشی برای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه یادگیری الکترونیک داشته باشیم که انجمن یادگیری ایران میتواند سهم مهمی داشته باشد.

به گفته وی، انجمن یادگیری آمادگی دارد که در عرصه پژوهش و آموزش به دانشگاهها برای توسعه این حوزه کمک کند.

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران، سپس با اظهار تاسف از اینکه اعضای هیات علمی آنگونه که باید، به این مساله نپرداخته اند اظهار کرد: شاید تعداد اعضای هیات علمی که حوزه آموزش الکترونیک را به تبدیل به حوزه تحقیقاتی خود کرده اند، از 20 نفر بیشتر نباشد.

وی از اعضای هیات علمی خواست که جدی تر به این مساله بپردازند و افزود: عمده ترین دلیل رد شدن برخی مقالات عدم نوآوری انهاست و دلیل آن کم بودن استادان این حوزه است.

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران، در ادامه کنفرانس، به بررسی سه حوزه در آموزش الکترونیک پرداخت و گفت: در حوزه تربیتی مشکلات زیادی وجود دارد. در حوزه فناورانه کم بودن افراد مشهود است و کسانی که در مهندسی یادگیری الکترونیک کار میکنند به هفت نفر نمیرسد.

منتظر سومین حوزه را حوزه مدیریت نظام دانست و ادامه داد: اگر قرار است آموزش الکترونیک توسعه یابد، باید اعضای هیات علمی به این نتیجه برسند که میخواهیم به حوزه جدیدی مثل آموزش الکترونیک وارد شویم.

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران، از تشکیل کمیته دائمی کنفرانس یادگیری الکترونیک خبر داد و گفت: کنفرانس دهم آموزش الکترونیک در سال 94 در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد. همچنین برنامه ریزی برای کنفرانس بعدی که در زمستان 94 خواهد بود در حال انجام است و فراخوان آن با آغاز سال نو توزیع خواهد شد.

نظر شما