شناسهٔ خبر: 30190 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان برتر دانشگاه آزاد تجلیل شدند

دانشجویان رتبه های ممتاز علمی مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و خبر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در آیینی تجلیل شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ در این آیین از رتبه های اول تا سوم دانشجویان ممتاز علمی در رشته های مطالعات فرهنگی و رسانه، علوم ارتباطات اجتماعی با گرایش های روابط عمومی، روزنامه نگاری و تحقیق در ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین رشته علوم ارتباطات اجتماعی با گرایش های روابط عمومی و روزنامه نگاری در مقطع کارشناسی تجلیل شد.


*
همایش بهارانه ارتباطات و فرهنگ به صورت یک سنت تکرار شود

رییس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و خبر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در این همایش با قدردانی از ابتکار دانشجویان این دانشکده در برگزاری همایش بهارانه ارتباطات و فرهنگ ابراز امیدواری کرد که این همایش به صورت یک سنت در سال های آینده تکرار شود.

سید وحید عقیلی در مورد کارکردهای روابط عمومی و مسوولیت اجتماعی شرکت ها گفت: شرکت های بزرگ مانند بانک ها و دیگر بنگاه های تجاری در کنار فعالیت های تولیدی، تجاری و علمی، به واسطه درکی که مدیریت آنها از جامعه دارد خود را متعهد می دانند در جامعه به غیر از فعالیت های تجاری، نوعی مسوولیت در قبال اجتماع داشته باشند.

وی اظهار کرد: مدیرانی که به مسوولیت اجتماعی اعتقاد دارند بخشی از درآمد شرکت خود را به اموری که نفع آن به طور مستقیم به جامعه و مردم باز می گردد، اختصاص می دهند که در این راه کارهای فرهنگی، عامه المنفعه، ساختن بیمارستان، پروژه های بهداشتی و فرهنگی یا فعالیت های ورزشی انجام می دهند.


*
اتحاد استادان و دانشجویان لازمه صدور مبانی فرهنگی به حوزه های اجتماعی

مدیر گروه مطالعات فرهنگی و رسانه دانشکده ارتباطات اجتماعی و خبر دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه تشکیل گروه های جدید آموزشی در این دانشکده به معنای ایجاد فاصله بین استادان یا دانشجویان گرایش های مختلف نیست، گفت: با تقویت حس همدلی، همکاری و اتحاد می توان در راستای ترویج مبانی فرهنگی و صدور آن به سایر حوزه های اجتماعی فعالیت کرد.

نسترن خواجه نوری به تاسیس گروه های جدید آموزشی در این دانشکده اشاره کرد و گفت: دانش ارتباطات در حقیقت علم، فن و هنر است که حوزه های گسترده ای دارد و هر یک در زیرمجموعه علم ارتباط، فن ارتباط و هنر ارتباط جای می گیرد.
وی ادامه داد: تا چندی پیش از میان دریای بیکران دانش ارتباطات تنها چند گرایش در دانشگاه آزاد اسلامی ارایه می شد که روزنامه نگاری، روابط عمومی و تحقیق در ارتباطات بود اما امروز گرایش های جدیدی ایجاد شده است؛ از این رو دانشکده ارتباطات اجتماعی و خبر به منظور ارایه هرچه بیشتر خدمات علمی و آموزشی، سه زیرگروه آموزشی تشکیل داد.

وی از گروه های آموزشی ارتباطات و روزنامه نگاری، مدیریت رسانه و روابط عمومی و مطالعات فرهنگی و رسانه به عنوان سه گروه در دانشکده ارتباطات اجتماعی و خبر نام برد و تصریح کرد: تشکیل گروه های جدید آموزشی به معنای ایجاد فاصله بین استادان یا دانشجویان گرایش های مختلف نیست بلکه همه یک خانواده بزرگ با هدف مشترک هستند که برآیند تلاش های علمی و تحقیقاتی آنها در راستای تامین هدفی مشترک خواهد بود.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی و رسانه دانشکده ارتباطات اجتماعی و خبر از استادان و دانشجویان خواست با درنظرگرفتن یک هدف مشترک در راستای تقویت همکاری های گروهی و مشترک بکوشند.

خواجه نوری تاکید کرد: هرگونه نوآوری و دستاوردهای علمی و پژوهشی که از این مجموعه دانشگاهی تولید شود، اعتبار همه اعضای خانواده ارتباطات است

مدیر گروه مطالعات فرهنگی و رسانه دانشکده ارتباطات اجتماعی و خبر همچنین به نخستین اقدام این دانشکده در تجلیل از دانشجویان ممتاز اشاره کرد و گفت: از نظر ما همه دانشجویان ممتاز هستند.

خواجه نوری اظهار کرد: همانطور که در یک خانواده پدر و مادر به پیشرفت تحصیلی فرزندان توجه ویژه ای دارند و با ارزیابی وضعیت تحصیلی آنان درصدد رفع کاستی ها تلاش می کنند، دانشکده نیز به منظور شناسایی موانع و مشکلات احتمالی مربوط به وضعیت تحصیلی دانشجویان نیاز به ارزیابی دارد تا بتواند در رفع کاستی ها بکوشد و روحیه دانش افزایی را در آنان تقویت کند.



* دانشگاه ها با تغییر رویکرد آموزشی افراد کارآفرین تربیت کنند 

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران نیز در این همایش با انتقاد از وضعیت فعلی نظام آموزشی کشور گفت: نظام آموزشی ما افراد کاریاب تربیت می کند؛ این روند باید تغییر یابد و دانشگاه ها به سمت تربیت افراد کارآفرین گام بردارند.

منصور ساعی، یکی از مسایل مهم در حوزه آموزش روزنامه نگاری و روابط عمومی در ایران را کاربردی کردن محتوای دروس و دوره های آموزشی دانشگاهی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه های آموزش دهنده رشته روابط عمومی، به لحاظ علمی و حرفه ای و کاربردی با بازار کار ارتباط ندارند و دانشگاه ها به سختی می توانند به تربیت و آموزش افراد دارای صلاحیت حرفه ای برای پاسخگویی به نیازهای سازمان ها و بازار کار بپردازند.

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: دانشگاه های مجری و آموزش دهنده رشته های ارتباطات و روابط عمومی باید از پوسته سنتی خود خارج شوند و با درک دگرگونی ها، نیازهای بازار، صنعت، سازمان ها و بنگاه ها به تغییر سرفصل ها و دروس اقدام کنند زیرا محتوای سنتی، قدیمی، فرسوده و ترجمه شده از متون غربی پاسخگوی نیازهای امروز دانشجویان رشته ارتباطات نیست

ساعی با بیان اینکه درحال حاضر محتوای دروس در دانشگاه ها و مراکز آموزشی با نیازهای حال و آینده فارغ التحصیلان همخوانی ندارد، افزود: سرفصل ها و عناوین رشته روابط عمومی نیاز به خانه تکانی اساسی و به روزآوری دارد و این امر جز با بکارگیری استادان و پژوهشگران جوان، متخصص، خلاق و علاقمند به سرنوشت رشته روابط عمومی و درک اهمیت فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات مقدور نیست

این مدرس دانشگاه گفت: رویکرد آموزشی و مهارت آموزی دانشگاه های کشورهای موفق در جهان این است که آنها دانشجویان و دانش آموختگان خود را کارآفرین، خلاق و نوآور بار می آورند نه کاریاب، اما نظام آموزشی ما افراد کاریاب تربیت می کند که پس از فارغ التحصیلی با در دست داشتن مدرک باید دنبال شغلی بگردد که در بیشتر موارد به ناچار، شغل غیرمرتبطی را پیدا می کند.

ساعی تاکید کرد: تربیت افراد کارآفرین جز با تغییر رویکرد آموزشی مهارت محور و ارزش آفرین و بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات، شبکه سازی اجتماعی، توسعه سرمایه اجتماعی، تمرین کار گروهی و همگرایی گروهی و نظایر آن امکانپذیر نیست.

وی با یادآوری تاسیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و خبر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ابراز امیدواری کرد: استقلال این دانشکده فرصت مناسبی برای ایجاد فضا و بستر پرورش ایده های نو، خلاقیت و کارآفرینی، کار گروهی منسجم، ارزش آفرین و راه اندازی کسب و کارهای موفق در حوزه ارتباطات، روابط عمومی، روزنامه نگاری، هنر، فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات و نظایر آن را فراهم سازد.

دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و خبر در پاییز سال جاری با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس و آغاز به کار کرد

با تشکیل این دانشکده تخصصی در حوزه علوم ارتباطات اجتماعی سه گروه علمی آموزشی در آن تاسیس شد.

این سه گروه آموزشی شامل گروه های مطالعات فرهنگی و رسانه، مدیریت رسانه و روابط عمومی و ارتباطات و روزنامه نگاری است که بر اساس انتخاباتی که بهمن ماه سال جاری برگزار شد، نسترن خواجه نوری، سیدمحمد دادگران و مجید رضاییان به ترتیب به عنوان مدیران این گروه ها انتخاب شدند.

همایش بهارانه ارتباطات و فرهنگ با هدف گرامیداشت این جشن باستانی، معرفی گروه های مختلف آموزشی و تجلیل از دانشجویان ممتاز علمی در سالن اجتماعات علوم ارتباطات اجتماعی و خبر برگزار شد

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۱:۴۹ 0 0

    بسيار ابتكار خوبى بوده وبايد از رييس دانشكده ومدير كروه فرهنك ورسانه تشكر كرد برايشان ارزوى سلامت وبهروزى  درسال جديد دارم 
                                

نظر شما