شناسهٔ خبر: 30206 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسوولان ارشاد دنبال ثبت رکورد فصل شیدایی در گینس باشند

رییس مرکز مهنا گفت: مسوولان وزارت ارشاد با توجه به حضور بیش از 9 هزار تن جهت تماشای نمایش فصل شیدایی، پیگیر ثبت رکورد تعداد تماشاگر تئاتر در گینس باشند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ نمایش فصل شیدایی به کارگردانی سعید اسماعیلی، از ۱۲ تا ۲۵ اسفند در شهر بوشهر روی صحنه رفت و شب گذشته آخرین اجرای خود را پشت سر گذاشت.

اجرای یاد شده در بوشهر با مخاطب هزار نفری آغاز شد و در شب های پایانی هفت و سپس ۹ هزار تن از مردم به تماشای این اثر نشستند. بنابراین می توان عنوان پربیننده ترین نمایش کشور در تاریخ انقلاب را به فصل شیدایی نسبت داد.

به همین علت علیرضا کوه فر، رییس مرکز مهنا در این زمینه اعلام کرد که مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پیگیری های لازم برای ثبت این میزان رکورد تماشاگر در گینس را پیگیری کنند.

این نمایش میدانی چند رسانه ای با بهره گیری از لوکیشن های هر شهر، متناسب با همان فضا اجرا می شود و این بار عوامل نمایش، از ساحل خلیج فارس برای اجرای نمایش بهره بردند.

از آنجایی که بخش معاصر تئاتر فصل شیدایی با اجرا در هر استان، دچار تغییرات محتوایی می شود، در این اجرا نیز به عملیات نیروی دریایی بوشهر در زمان دفاع مقدس پرداخته شد و بخش هایی از نمایش ، داخل دریا به اجرا درآمد.

فصل شیدایی تولید مرکز مُهنا با روایت رسالت بوذری، سال آینده در استان های دیگر اجرا خواهد شد.

نظر شما