شناسهٔ خبر: 30214 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

منبع اطلاعات درباره کتاب‌های الکترونیکی کجاست؟ / جدول

تابه‌حال فکر کرده‌اید که کاربران چگونه از جدیدترین اخبار مربوط به کتاب‌های الکترونیکی/ e-Reader آگاهی پیداکرده و دست به خرید می‌زنند؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ۳۸۸ کاربر با شرکت در نظرسنجی برگزارشده توسط سایت گودریدر به این سؤال که چگونه از اخبار کتاب‌های الکترونیکی مطلع شده و دست به خرید می‌زنند، پاسخ‌های متنوعی دادند.

واقعیت این است که هر هفته دست‌اندرکاران صنعت نشر الکترونیکی آمارها و تجزیه و تحلیل‌های گوناگونی را از نوع کاربران کتاب‌های الکترونیکی منتشر می‌کنند و سعی می‌کنند راه‌های کشف خوانندگان جدید را بیابند.
وقتی وارد یک فروشگاه کتاب می‌شوید ممکن است با پوستر تبلیغاتی درباره نسخه الکترونیکی یک کتاب آشنا شوید و تصمیم به خرید بگیرید.

با ظهور کتاب‌های الکترونیکی گزینه‌های بسیاری در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد که درگذشته چنین نبوده است. وقتی نیویورک‌تایمز لیست پرفروش‌های الکترونیکی را منتشر می‌کند کاربران نسل جدید با اشتیاق دنبال آن می‌روند.

مطابق آمار کسب‌شده بیش از ۱۴.۶۳ درصد از مخاطبان اعلام کردند از طریق سایت اطلاع‌رسانی کتاب GoodReads اطلاعات موردنیاز را کسب می‌کنند.

اخبار بلاگر‌ها و دوستان با ۱۳.۴۱ درصد و ۱۱.۵۹ درصد در رتبه‌های دوم و سوم جدول قرار گرفتند و جالب اینجاست که پادکست کمترین اطلاع‌رسانی کتابی را برای بخش کتاب‌های الکترونیکی داشته و کمتر مخاطبین را به سوی خرید می‌کشاند.

جدول زیر جزییات بیشتری را نشان می‌دهد:

نظر شما