شناسهٔ خبر: 30271 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار کتاب «فقه و فقها در هند» در دهلی نو

به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران، کتاب «فقه و فقها در هند» اثر سید علی محمد نقوی رئیس دانشکده الهیات شیعه دانشگاه علیگر هند در دهلی نو منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، سید علی محمد نقوی در این كتاب ، ابتدا به تعریف فقه و بیان تاریخچه فقه و مکاتب فقهی در هند پرداخته و در بخش دیگر، مسالک فقهی مذاهب مختلف را مورد تحقیق قرار می دهد.

مسالک فقهی مذهب حنفی در سه دوره بیان می شود و از فقهایی چون قاضی منهاج سراج جرجانی، مولانا برهان الدین بلخی، شیخ عبدالحق محدث دهلوی و شاه ولی الله دهلوی نام برده می شود.

سپس، مکتب فقهی شافعی و مکتب فقهی متصوفه و سلسله چشتیه، سهروردیه و نقشبندیه و فقهای اسماعیلی و فقه آغا خانی و قرامطه و خوجه ها و مذهب فقهی دیوبند مورد بررسی قرار گرفته اند.

در بخش آخر فقه و فقهای شیعه هند مانند سید دلدار علی غفران مآب، سلطان العلما سید محمد و سید العلما سید حسین و بعد از آن فرزندان سلطان العلما بررسی شده اند.

این کتاب در قطع رقعی و ۱۳۶ صفحه به همت رایزنی فرهنگی کشورمان تهیه و از سوی انتشارات بین المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي چاپ و منتشر شده است.

نظر شما