شناسهٔ خبر: 30294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجلد هفدهم از مجموعه مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران به ایرج افشار رسید

مجلد هفدهم از مجموعه مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران با عنوان «ایرج افشار» به قلم سیدفرید قاسمی از سوی خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ جلد 17 کتاب مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران مختص «ایرج افشار» تالیف سید فرید قاسمی به همت خانه کتاب روانه کتاب‌فروشی‌ها شد.

این کتاب 48 صفحه‌ای که در قطع پالتویی منتشر شده از «تولد تا کتابشناسی» ایرج افشار را بررسی کرده است. همچنین «حیات کتابشناسانه» افشار در یک سیر تاریخی مورد بررسی قرار گرفته و «پس از کتابشناسی» نیز عنوان دیگری است که به فعالیت‌های فرهنگی مرتبط در حوزه کتاب افشار اشاره کرده است. در بخش دیگر «آثار» ایرج افشار نام برده شده که از سال 1330 اولین کتابش را به دست چاپ سپرده است.

مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب نیز در مقدمه این کتاب به اهمیت جایگاه کتاب‌شناسی و ماموریت خانه کتاب در این راستا اشاره کرده است.

«ایرج افشار از سال 1304 تا سال 1389 با کتاب بالید، با کتاب زیست و با کتاب دیده از جهان فرو بست. وی را می‌توان کتابدوست، کتابجوی، کتابشناس، کتاب‌بان، کتاب خوان، کتاب‌دار، کتابخانه‌دار، کتاب‌پژوه، کتاب‌آفرین، کتاب‌پرداز، کتاب‌نویس و ... و به طور کلی کتاب‌ورزی به تمام معنا دانست که در تمام عرصه‌های مرتبط با کتاب اثر گذار بود. حدود 300 تصحیح، تالیف و نگارش، 2هزار مقاله و گزارش در 272 چاپکرده فارسی، 167 مقدمه‌نگاری بر آثار دیگران، 40 سال کتاب‌آفرینی و همکاری با 123 ناشر، نظارت بر 24 مجموعه انتشارات، 66 سال تلاش مطبوعاتی و گردانندگی 14 عنوان نشریه و دفتر ادواری که عمرشان به 180 سال می‌رسد، اداره 4 کتابخانه و یک مرکز پژوهشی، مدیریت 5 مرکز انتشارات و یک نشر خصوصی از جمله خدمات اوست.»

جلد 17 کتاب مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران مختص «ایرج افشار» تالیف سید فرید قاسمی در 1000 نسخه با قیمت 5هزار تومان از سوی خانه کتاب منتشر شده است.

نظر شما