شناسهٔ خبر: 30376 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پایان نهمین جشنواره پویانمایی تهران و آرز وی انیمیشن سازان

نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران با تمام کمی ها و کاستی ها چند روز ی است که به پایان رسیده اما آیا سهم ما از انیمشن همین جایی است که الان ایستاده ایم؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، بعد از گذشت چند روز از پایان جشنواره پویانمایی تهران و تمام شدن تمام قیل و قال ها در این زمینه بیانیه ای از طرف اهالی انیمشن ایران صادر شده که در آن به توجه بیش از بیش مسئولان به این هنر اشاره شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: باید گفت انیمیشن ایران با سابقه ای نزدیک به شصت سال در میان ناملایمات بسیاری که هر ازگاه برای آن به وجود می آید به کمک هنرمندان بی ادعای خود همچنان به حیات بالنده خود ادامه می دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آسیفا ایران طی سالیان گذشته به عنوان تشکل صنفی جامعه انیمیشن ایران، علیرغم خرسندی از این همه شور و شوق، همواره به ناهمواری ها و کاستی های موجود در حوزه انیمیشن اشاره کرده و دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود را به گوش مسئولان و متولیان انیمیشن رسانده است. 

این بیانیه می افزاید: آسیفا ایران در بیانیه خود در جشنواره قبلی، هشدار داده بود که چنانچه تمهیدات لازم توسط متولیان، برای برون رفت از بحران صورت نگیرد، آن خواهد شد که نباید!! و در حال حاضر تعطیلی بسیاری از شرکت ها و استودیوها و تغییر شغل یا مهاجرت بسیاری از هنرمندان انیمیشن متاسفانه حاصل سیاست های اشتباه پیشین و بی توجهی های جاری است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در همه سالیان گذشته که روند رشد کمی وکیفی انیمیشن ایران افتخارآمیز بوده، انیمیشن امر و پدیده ای جدی برای مسئولان نبوده و به همین دلیل زیرساخت ها و بودجه های لازم هیچوقت برای تولیدات انیمیشن به گونه ای بایسته و شایسته در اختیار تیم های تولید قرار نگرفته و سنگینی گسترش و پیشرفت انیمیشن ایران همیشه و تنها بر دوش همین هنرمندان بوده است.

در پایان این بیانیه آمده است: انیمیشن ایران از مرحله آزمون و خطا عبور کرده و به خودباوری در تولیدات تلویزیونی، کوتاه و تجربی رسیده است. در زمینه تولیدات سینمایی علیرغم اینکه خواهان حضور سرمایه گذاران و تهیه کنندگان خصوصی و مراکز دولتی هستیم؛ ولی کاملا و عمیق اعتقاد داریم سرمایه های دولتی و مملکتی می باید به هنرمندان و متخصصان انیمیشن کشور جهت تولید سپرده شود حتی اگر با سعی و خطاهایی همراه باشد.

نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران به همت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ اسفند ماه در تهران برگزار شد.
 

نظر شما