شناسهٔ خبر: 30413 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اهالی رسانه برترین‌های فرهنگ و هنر در سال ۹۳ را انتخاب می‌کنند

اهالی رسانه برترین‌های سینما، تئاتر، موسیقی، ادبیات، عکس و سریال‌های تلویزیونی سال ۹۳ را در قالب «جایزه فرهنگی هنری مهر» انتخاب می کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در این جایزه که به همت خبرگزاری مهر برگزار می شود، اهالی رسانه شامل خبرنگاران و دبیران گروه های فرهنگی و هنری رسانه ها با بررسی تولیدات یک ساله‌ در بخش‌های شش‌گانه سینما، تئاتر، موسیقی، ادبیات، هنرهای تجسمی و تلویزیون، برترین‌های هر بخش را انتخاب می‌کنند.

در نخستین دوره برگزاری «جایزه مهر» مقرر شده است در بخش هنرهای تجسمی تنها رشته عکس و در بخش ادبیات تنها رمان‌های تالیفی در دو بخش نوجوان و بزرگسال مورد داوری قرار گیرد.

ساختار جایزه بدین شکل است که ابتدا هیات‌های انتخاب به بررسی اهم تولیدات سال در بخش‌های شش‌گانه می‌پردازند و سپس نتیجه انتخاب اولیه به رای‌گیری بین فعالان رسانه‌ای بخش‌های فرهنگی و هنری گذاشته می‌شود تا در نهایت آثار برتر سال به انتخاب دست‌اندرکاران رسانه انتخاب شود.

این جایزه دارای شورای سیاستگذاری، هیات‌های انتخاب و داوری است که ترکیب شورای سیاستگذاری از بین هنرمندان خواهد بود و انتخاب و داوری توسط تعدادی از فعالان رسانه انجام می‌گیرد.

«جایزه مهر» مقرر است هر سال تیرماه و مصادف با سالگرد تاسیس خبرگزاری مهر اهدا شود.

این جایزه هنری دارای کمیته‌های انتخاب، اجرایی و پشتیبانی است، ریاست این جایزه را علی عسگری و دبیری آن را حامد سلیمانی برعهده دارند.

نظر شما