شناسهٔ خبر: 30419 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لغو توقیف یک هفته نامه

با دستور رئیس شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران، حکم توقیف هفته‌نامه «ستاره صبح» لغو شد و شماره آینده آن بهار ۹۴ منتشر می شود.

 

ستاره صبح

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی صالح‌آبادی مدیرمسئول نشریه «ستاره صبح» در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به مشی این هفته‌نامه در دوره بیش از پنج سال فعالیتش، گفت: «ستاره صبح» ششمین سال انتشارش را سپری می‌کرد و در این مدت هم مشی ما، یک مشی میانه و معتدل بود و همواره تلاشمان این بوده که نگاهمان سازگاری با حاکمیت و رقبای سیاسی باشد. در همین راستا هم این شعر حافظ را که «آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است/ با دوستان مروت با دشمنان مدارا» به عنوان شعار نشریه قرار داده بودیم.

وی ادامه داد: ما در این مدت با رعایت جوانب انصاف، فعالیت می‌کردیم و در عمل هم نشان داده بودیم که ملتزم به قانون اساسی و قوانین مطبوعات هستیم. با این وجود در شماره ۲۵۹ هفته‌نامه «ستاره صبح» که نامه آقای علی مطهری را خطاب به رئیس قوه قضاییه به همراه جوابیه روابط عمومی قوه قضاییه چاپ کردیم، دو روز بعد شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه، این نشریه را توقیف موقت کرد.

صالح‌آبادی گفت: مراحل بازپرسی و دادسرا در این خصوص طی شد و نهایتاً در روز هفدهم اسفند ماه موضوع پرونده «ستاره صبح» در دستور کار دادگاه مطبوعات قرار گرفت که بنده آنجا توضیحات و مدارکی ارائه کردم که هیئت منصفه هم در نهایت «ستاره صبح» را مجرم نشناخت.

به گفته مدیرمسئول هفته نامه «ستاره صبح»، شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران روز گذشته (۲۵ اسفند ۹۳) حکم برائت و رفع توقیف هفته‌نامه «ستاره صبح» را صادر و مراتب را طی نامه‌ای به امضای آقای محمدی کشکولی، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه شماره بعدی نشریه «ستاره صبح» در فروردین و نهایتاً اول اردیبهشت ۱۳۹۴ روی دکه بیاید، یادآور شد: ما مجوز انتشار «ستاره صبح» به صورت روزنامه را هم اخذ کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم که در فروردین ماه یا اردیبهشت این نشریه در قالب روزنامه روی دکه توزیع شود.

صالح‌آبادی در پایان گفت: به نمایندگی از خودم و همکارانم و مخاطبان «ستاره صبح»، از اینکه هیات منصفه دادگاه مطبوعات و نیز شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران امکان فعالیت دوباره «ستاره صبح» را فراهم کردند، از آنها تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، هفته‌نامه «ستاره صبح» روز سه‌شنبه هفتم بهمن ماه امسال، بر اساس بند ۵ ماده ۱۵۶ قانون اساسی که ناظر بر پیشگیری از وقوع جرم است، با حکم توقیف رو به رو شده بود. آخرین شماره این نشریه ۲۰ دی ماه منتشر شده است.

نظر شما