شناسهٔ خبر: 30541 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

20 درصد صندلی های سینما در انحصار تماشاگران سینمای مستند

شورای سیاستگذاری هنر و تجربه در آماری میزان فروش، تعداد سانسها، تعداد تماشاگران فیلمهای مستند به نمایش درآمده در گروه سینمایی هنر و تجربه را اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنرو تجربه ؛ بررسی این آمار نشان از ضريب ٢٠ درصدي اشغال صندلي هاي سينماي مستند در سينماهاي این گروه  می دهد. شورای سیاستگذاری گروه سینمایی هنر و تجربه  در  بیانیه ای کوتاه  که در این باره منتشر کرده ، تحلیل می کند :«  این اتفاق می تواند  برگ افتخار ديگري باشد که  از حمايت مخاطبان فرهيخته سينماي نجيب هنر و تجربه ناشی شود. افتخاری كه كليه علاقمندان و دست اندركاران اين نوع سينما را به آينده پربار سينماي ايران اميدوار مي نمايد.

شوراي سياستگذاري و كليه دست اندركاران اجرايي سينماي هنر و تجربه برخود مي بالند كه توانسته اند روزنه ايي هرچند كوچك براي ديده شدن سينماي مستند برپرده سينماهاي كشور بگشايند تا اين سينماي پايه و تاثيرگزار بتواند نقش اصلي خود را در ارتقاي سطح سينماي ايران به درستي ايفاد نمايد.»


در مدت 5 ماهی که از اکران آثار مستند در گروه سینمایی هنر و تجربه گذشته تاکنون فیلمهای «شش قرن، شش سال»،«021-»،«از ایران یک جدایی»،«کهریزک چهارنگاه»،«عروسک » و «خاطراتی برای تمام فصول » به نمایش درآمده است و  در 240 سانس حدود 7000 نفر به تماشای آثار مستند نشسته اند.

نظر شما