شناسهٔ خبر: 30601 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم: برنامه ریزی برای تحقق شعار سال 94 در مجموعه وزارت علوم را به طور جدی پیگیری می‎کنیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه ریزی این وزارتخانه برای تحقق شعار سال 94، با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی در مجموعه علمی کشور، توسعه کیفی آموزش عالی در حوزه تحقیقات و توسعه فعالیت مراکز علمی را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، محمد فرهادی روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح پرورش ماهی قفس شهید مهدی قاسمی در شریعت آباد نوشهر افزود: ایجاد پارک های فناوری، توسعه شرکت های دانش بنیان، مشارکت دادن محققان و دانشمندان در ایجاد شرکت های دانش بنیان را از برنامه های این وزارتخانه برای تحقق شعار سال ۹۴ است.

وی تصریح کرد: مردم کارفرما و دولت خدمتگزار مردم است و این همراهی و همکاری سبب می شود که همزبانی هم بیشتر تحکیم شود.

فرهادی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی به منظور تولید ثروت از طریق علم و دانش در پاسخ به سوالی در خصوص حذف کنکور، گفت: 

این موضوع امسال تحقق نمی یابد. طرح هایی در آموزش و پرورش در حال اجرا داریم، اما میزان آمادگی مهم است. معدل دانش آموزان برای ورود به دانشگاه باید مورد ارزیابی قرار گیرد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص بحث دانشجویان ستاره دار، گفت: این موضوع به پایان رسیده است. در دوره های گذشته تعدادی به مراجع مربوط معرفی شده و پرونده آنان مورد بررسی قرار گرفت و تعداد اندکی باقی ماندند و کار آنها درحال بررسی است.

فرهادی در ادامه درباره طرح پرورش ماهی در قفس، این طرح یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های خوبی که در شمال کشور برای پرورش ماهیان دریایی در قفس وجود دارد، این طرح می تواند در تامین فرآورده های گوشتی به ویژه تامین گوشت سفید کشور کار ارزشمندی باشد.

وی ادامه داد: باید برای توسعه صنعت آبزی پروری و به ویژه پرورش ماهی در قفس تلاش بیشتری صورت گیرد. باید فرصت را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کرد. این طرح می تواند در بهبود فضای کسب و کار، اشتغالزایی و تولید پایدار نقش موثری داشته باشد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: موسسه جهاد نصر این فعالیت را در کشور آغاز کرده و با توجه به بازدیدی که امروز از طرح پرورش ماهیان خاویاری در دریا داشتم، این طرح متناسب با این صنعت در دنیا است. باید جهاد نصر این فعالیت را توسعه دهد تا بتوانیم در زمینه صادرات محصولات موفقیت کسب کنیم.
 

نظر شما