شناسهٔ خبر: 30614 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طنین موسیقی اقوام در پارک ساحلی مرجان کیش

گروه موسیقی سنتی 'کیش مهر' شامل 11 تن از نوازندگان هنرمند جزیره کیش در راستای اجرای برنامه های فرهنگی هنری نوروزی جمعه شب در ساحل مرجان به اجرای موسیقی سنتی پرداخته اند .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ سرپرست گروه موسیقی سنتی کیش مهر در حاشیه اجرای موسیقی سنتی اقوام در ساحل مرجان کیش گفت : در این برنامه ۱۱ تن از نخبگان موسیقی کیش به اجرای برنامه می پردازند و تلاش می کنند بهترین های موسیقی استان های مختلف را اجرا کنند.

حمید هادی با بیان اینکه این برنامه به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برنامه ریزی شده است ، اظهار داشت : از حدود شش ماه پیش تمرینات مستمر خود را آغاز کردیم و در نهایت دو نوع موسیقی ملی و اقوام از استان های آذربایجان ، خراسان ، کردستان ، فارس ، لرستان برای گردشگران اجرا می کنیم تا شبی خاطره انگیز از حضور در کیش را با خود به یادگار ببرند.

وی ۸۰ درصد موسیقی های اجرا شده را تولید خود و نیما مالک زاده سرپرست گروه نوازندگان عنوان کرد و گفت : با توجه به تنوع موسیقی ایران زمین و گردشگران تلاش کرده ایم تا تمامی اقوام را در نظرگرفته و اجراهایی مرتبط با استان های مختلف داشته باشیم .

این نوازنده دو تار که خوانندگی گروه را برعهده دارد به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به استقبال خوب مخاطبان ، اردیبهشت ماه امسال برنامه ویژه ای برای کیشوندان برگزار خواهیم کرد و به دنبال آن برگزاری کلاس های آموزشی را در برنامه داریم .

وی استفاده از ریتم های مختلف و متنوع را در جلب مخاطبان موثر دانست و افزود : با توجه به اصالت و پیشینه تاریخی فرهنگی کشور مردم ما علاقه زیادی به موسیقی سنتی و اصیل دارند و هنرمندان هم باید تلاش کنند گوش مردم را با نواهای اصیل ایرانی آشنا سازند .

وی گفت : ۲۰ درصد از اجراها متعلق به اقوام مختلف است و بدون هیچ دخل و تصرفی در مضمون و نوع اجرا ،آن را برای مخاطبان حاضر اجرا کرده ایم.

اجرای موسیقی سنتی اقوام در ساحل مرجان تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد .

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برنامه های متنوعی همچون برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری بهارانه ، جشنواره بین المللی کودکان جزیره و سایر برنامه های شاد را برای ایام نوروز تدارک دیده است .

جشنواره نوروزی کیش از ۲۶ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد .

نظر شما