شناسهٔ خبر: 30638 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برپایی روز نشر ایران در نمایشگاه کتاب بلونیا

پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان بلونیا از دهم تا 13 فروردین برگزار شد. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه به نمایندگی از نشر ایران با 300 عنوان کتاب در حوزه های مختلف حضوری فعال داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ در این نمایشگاه سی و دو متر مربع بوده که نسبت به سال قبل افزایش دوبرابری داشته است. در مدت چهار روز برپایی نمایشگاه فعالیت‌های متعددی در غرفه ایران انجام شد.

معرفی بیش از صد و بیست تصویرگرایرانی در قالب کتاب و سی دی، معرفی بیش از دویست عنوان کتاب کودک در قالب کاتالوگ به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درقالب کاتالوگ و سی دی و دعوت ازناشران خارجی برای حضور دربیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله فعالیت هایی بوده که درمدت برپایی نمایشگاه صورت گرفته است.

* نشست ظرفیت ادبیات کودک ایران درعرصه جهان درنمایشگاه بلونیا

نشست ظرفیت ادبیات کودک ایران در عرصه جهان عصر روز سه شنبه11فروردین در محل کافه نویسندگان نمایشگاه بلونیا برگزارشد. در این نشست حایری یزدی، مدیر آژانس ادبی کیا از ایران، دکتر قادری کارشناس ادبیات کودک از ایتالیا، پروفسورسیلویو، پسیتوموازدپارتمان زبان فارسی دانشگاه بلونیا، جین دالاگارد ناشر دانمارکی آثار ایرانی به ایراد سخن پرداختند و ظرفیت های ادبیات کودک ایران در عرصه جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. این برنامه در تقویم رسمی نمایشگاه ثبت و ضبط شده است.

* برپایی روز نشر ایران

روز نشر ایران عصر روز چهارشنبه 12 فروردین ماه در غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب بلونیا برگزار شد. در این برنامه ناشران خارجی و ناشران و تصویرگران ایرانی حاضر در نمایشگاه حضور داشتند. در این مراسم اطلاعات نشر ایران، کاتالوگ های معرفی تصویرگران و خلاصه ای از کتاب های شاخص ایران در اختیار ناشران خارجی قرار گرفت و از مدعوین پذیرایی به سبک ایرانی به عمل آمد.

* حضور رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا در نمایشگاه کتاب تهران

نشست رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا «روبرتا کیننی» و «پورمرجان» رایزن فرهنگی ایران درایتالیا برگزار شد.

در این نشست نماینده موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نیز در آن حضور داشت و به صورت رسمی طی دعوت نامه ای که به امضای امیرمسعود شهرام نیا، قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسیده بود از خانم روبرتا کیننی  برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دعوت به عمل آمد. وی در این نشست گفت: برای من یک افتخار بزرگ است که در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابم و تمام تلاش خود را می کنم تا در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشم.

در این نشست پورمرجان گزارشی از سفر آقای جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایتالیا و تاکید دو وزیر برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران ارائه کرد. هم چنین بحث مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه بلونیا بار دیگرمطرح شد تا برای سال های 2017تا 2019 مورد بررسی قرارگیرد.

* تبادل غرفه رایگان با نمایشگاه بخارست

در حاشیه نمایشگاه کتاب بلونیا دیدار با نماینده وزارت فرهنگ رومانی صورت گرفت و طرفین بر تبادل غرفه رایگان موافقت کردند.

پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان بلونیا روز پنج شنبه 13 فروردین ماه به کار خود پایان داد.

نظر شما