شناسهٔ خبر: 30648 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی: 600 برنامه درسی در دستور کار بازنگری قرار دارد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به افزایش فعالیت کمیته بازنگری برنامه‌های درسی گفت: حدود 600 برنامه درسی وجود دارد که بیش از ۱۰ سال از بازنگری آن‌ها می‌گذرد و 50 درصد این برنامه‌ها در حوزه علوم انسانی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ عبدالرحیم نوه‌ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به لزوم بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاهی با بیش از 10 سال سابقه بازنگری گفت: کمیته تخصصی بازنگری دروس در سال جدید فعال‌تر عمل می‌کند زیرا تا شهریور امسال باید برنامه‌های درسی با بیش از 10 سال سابقه بازنگری شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید برای بازنگری برنامه‌های درسی کمک کنند، اظهار داشت: حدود 600 برنامه با بیش از 10 سال سابقه بازنگری داریم که 50 درصد این برنامه‌ها در حوزه علوم انسانی هستند و شورای تحول علوم انسانی مسئولیت بازنگری این برنامه‌ها را دارد.

نوه ابراهیم اضافه کرد: بازنگری در رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی از سوی کمیته‌های تخصصی و آموزشی وزارت علوم انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت کارآفرین شدن دانشگاه‌ها افزود: برای تحقق این امر علاوه بر بازنگری رشته‌ها، باید بخش عمده برنامه‌های درسی به صورت عملی باشد.

نظر شما