شناسهٔ خبر: 30659 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش دو فیلم ایرانی در هند و تانزانیا

فیلم های کوتاه رویای سرخ و آغی از تولیدات دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه حضورهای بین المللی خود در جشنواره های هند و تانزانیا به نمایش در می آیند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ از انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه رویای سرخ به کارگردانی شهریار پورسیدیان و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان دفتر رشت به بخش رقابتی سینمای جهان هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک هند راه پیدا کرد.


این فیلم که پیش از این توانسته بود جایزه بهترین فیلم کوتاه را از هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو آمریکا، جایزه بهترین تصویربرداری از جشنواره بین المللی فیلم کودک کشور آلبانی Anifestroza، دیپلم افتخار انسان دوستانه از ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک اکراین و جایزه هیات داوران چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد تهران را کسب کند در بخش مسابقه هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک هند به نمایش درخواهد آمد.

این جشنواره از ۷ تا ۱۵ آوریل (۱۸ تا ۲۶ فروردین) در کشور هند برگزار می شود.

همچنین فیلم کوتاه آغی ساخته یوسف کارگر از تولیدات انجمن سینمای جوانان دفتر ارومیه نیز به بخش مسابقه هجدهمین دوره جشنواره زنگبار راه یافت. 

جشنواره زنگبار که در کشور تانزانیا برگزار می شود، بزرگترین جشنواره فرهنگی و هنری در قاره آفریقا است که به فیلم، موسیقی، هنر و چشم انداز حمایت فرهنگی اختصاص دارد.

آغی در این دوره با فیلم هایی از آمریکا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، کنیا، برزیل، تانزانیا، انگلستان، هند، چین، ژاپن، آفریقای جنوبی و ... رقابت خواهد کرد.

این جشنواره امسال از ۲۷ تیر تا ۴ مرداد با موضوع و تم امواج و چشم اندازهای امید بیش از ۳۲ فیلم بلند، ۴۰ فیلم کوتاه و ۳۰ مستند را از سراسر دنیا به نمایش می گذارد.

نظر شما